11
de desembre
de
2023, 10:24
Actualitzat:
13:53h
Com ja és tradició abans de Nadal, a partir d'aquest dilluns es pot votar el neologisme de l'any. Ara bé, aquesta nova edició arriba amb canvis, ja que hi haurà una votació per a la paraula nova, vinculada a l'actualitat del 2023, i una altra per a la paraulacorrent, que no tenen a veure amb l'any però que es troben a faltar al diccionari sobretot per estar vinculades al llenguatge informal.
La votació estarà oberta fins al dimecres 20 de desembre a través d'aquest formulari de Google i els resultats es faran públics l'endemà, dijous 21 de desembre. La iniciativa l'organitzen l'Observatori de Neologia de la UPF, la Secció Filològica de l'Institut d'Estudis Catalans (IEC), el Centre de Terminologia Termcat i l'ésAdir.
També és novetat d’aquesta edició el concurs de mems lingüístics que tindrà lloc durant la campanya. S’hi podrà participar a través d’Instagram, TikTok i X (Twitter), i les persones guanyadores en cada xarxa social rebran un premi (500 euros per al mem guanyador i 250 euros per al segon).
L’any 2014, en la primera edició de la campanya, van votar 200 persones, i l’any 2022 van ser 14.000 persones. Les paraules guanyadores en les edicions passades han estat les següents: estelada (2014), dron (2015), vegà-ana (2016), cassolada (2017), sororitat (2018), emergència climàtica i animalista (2019), coronavirus (2020), negacionisme (2021) i birra (2022).
Candidats a paraula nova
- Bot
- Ecoansietat
- Gazià/ana
- Grassofòbia
- Hipersexualització
- Nit tropical
- Refugi climàtic
- Sexoafectiu/iva
- Superilla
- Viralitzar
Candidats a paraula corrent
- Bici
- Brutal
- Friqui
- Gorro
- Guai
- Plataforma
- Porno
- Quiròfan
- Tiet
- Xarxa social
La votació estarà oberta fins al dimecres 20 de desembre a través d'aquest formulari de Google i els resultats es faran públics l'endemà, dijous 21 de desembre. La iniciativa l'organitzen l'Observatori de Neologia de la UPF, la Secció Filològica de l'Institut d'Estudis Catalans (IEC), el Centre de Terminologia Termcat i l'ésAdir.
També és novetat d’aquesta edició el concurs de mems lingüístics que tindrà lloc durant la campanya. S’hi podrà participar a través d’Instagram, TikTok i X (Twitter), i les persones guanyadores en cada xarxa social rebran un premi (500 euros per al mem guanyador i 250 euros per al segon).
L’any 2014, en la primera edició de la campanya, van votar 200 persones, i l’any 2022 van ser 14.000 persones. Les paraules guanyadores en les edicions passades han estat les següents: estelada (2014), dron (2015), vegà-ana (2016), cassolada (2017), sororitat (2018), emergència climàtica i animalista (2019), coronavirus (2020), negacionisme (2021) i birra (2022).