Gaudir de l'espectacularitat del Pla de Bages des d'un trenet o fent pedalar una bicicleta que es desplaça sobre una línia ferroviària tornarà a ser possible a partir d'aquest cap de setmana, gràcies a què la Mancomunitat del Cardener ha recuperat l'Ecorail, un servei únic a Catalunya, que es va quedar sense funcionament l'any 2013 per falta de finançament.
"Era una activitat amb molt bona acollida, singular i única, i ens va saber greu perdre-la", ha explicat l'alcalde de Súria i president de la Mancomunitat, Josep Maria Canudas. La intenció és que es posi en marxa durant l'any entre els mesos de març i novembre, amb l'objectiu d'esdevenir un nou recurs turístic del Bages que permeti atraure nous turistes.
El Pla de Bages té una xarxa ferroviària que travessa el Baix Cardener, en un tram de vuit quilòmetres que uneix Callús amb el mas de Sant Iscle, a Sant Fruitós de Bages. Durant la setmana, aquesta xarxa l'utilitza Iberpotash per transportar la sal, però el cap de setmana queda lliure. L'Ecorail utilitza aquesta xarxa amb l'objectiu que els usuaris pugui gaudir del paisatge del Pla de Bages mentre pedalen en bicicleta per sobre de les vies i recorren el trajecte entre Callús i el mas de Sant Iscle, passant per Sant Martí de Torroella i Santpedor.
El responsable de recuperar el projecte, que va quedar fora de servei fa tres anys després que es perdés el finançament de la Diputació de Barcelona., ha estat la Mancomunitat Intermunicipal del Cardener, que agrupa sis municipis de la zona, Sant Joan de Vilatorrada, Súria, Callús, Castellnou de Bages, Santpedor i Sant Salvador de Guardiola.
L'alcalde de Castellnou de Bages, Francesc Martínez, va ser un dels principals impulsors de la iniciativa ara fa 7 anys, quan va néixer. En declaracions a l'ACN, Martínez recorda que l'Ecorail es va convertir en un atractiu molt important que va atraure gent de tot l'Estat per la seva singularitat. Per això, des d'un inici, la Mancomunitat Intermunicipal del Cardener, va lluitar per recuperar l'Ecorail malgrat les dificultats econòmiques i administratives.
Ara, finalment, el projecte tornarà a estar en marxa a partir d'aquest cap de setmana. La intenció és que estigui en funcionament durant l'any entre els mesos de març i novembre. Les reserves es podran fer a través de la pàgina web de l'Ecorail. El preu del viatge és de 12 euros per a majors de 10 anys, de 9 pels infants d'entre 6 i 10 anys, i de 5 euros per a nens d'entre 3 i 5 anys. El viatge d'anada i tornada té una durada total d'una hora i mitja, i la capacitat màxima és de 30 persones.
Com a novetat, l'Ecorail disposarà d'un paquet de transport integrat per facilitar l'arribada dels visitants. D'aquesta manera, els usuaris podran viatjar en tren des de qualsevol estació dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) fins a Manresa i, des d'allà, agafar l'autobús fins a Callús i entrar a l'equipament amb un únic bitllet combinat.
Vuit quilòmetres de turisme en bicicleta per una xarxa ferroviària del Bages
Torna a funcionar l'Ecorail del Cardener, després de tres anys aturat per manca de finançament
ARA A PORTADA
Publicat el 02 de juliol de 2016 a les 10:00
Et pot interessar
-
Societat El temps del cap de setmana del 23 i 24 d'agost: pluges i núvols al territori
-
Societat Desenes de vaixells salparan de Barcelona cap a Gaza en la «major missió humanitària de la història»
-
Societat L'amo de la gelateria de Gràcia trenca el silenci: «Només vaig dir que estàvem a Espanya»
-
Societat L'atenció dels tràmits de la Generalitat obté gairebé la nota màxima, segons una macroenquesta
-
Societat Una cadena de botigues esportives molt popular entra en liquidació
-
Societat Una forta tempesta sobre el mar provoca el caos a l'aeroport del Prat