La Junta de Govern Local, en la sessió duta a terme el dia 9 de febrer de 2015, aprovà les bases reguladores de la convocatòria de concurs lliure per a la contractació laboral d’un/a bibliotecari/ària per a la Biblioteca Carles Morató, i anuncià simultàniament la convocatòria de concurs.
L’objecte de la convocatòria és regular el procés de selecció per concurs lliure, d’una plaça de bibliotecari/ària per a la Biblioteca Carles Morató.
Les funcions de director de la biblioteca a realitzar són:
- Dirigir i gestionar l’equipament per a l’assoliment de la seva finalitat, tenint en compte els recursos humans, econòmics i materials disponibles.
- Establir els plans d’acció a dur a terme i concretar-ho en plans d’objectius anuals.
- Gestionar els recursos econòmics per a l’adquisició dels fons documental, així com la resta de recursos econòmics assignats.
- Planificar, organitzar i supervisar l’activitat de la biblioteca, distribuint tasques i supervisant-ne l’execució d’acord amb els objectius anuals i les línees d’actuació aprovades.
- Recollir estadístiques i elaborar indicadors que permetin el seguiment de l’activitat de la biblioteca.
- Avaluar els serveis de la biblioteca i elaborar la Memòria anual d’activitat del centre.
- Representar la biblioteca, tant davant els responsables municipals com d’altres institucions i entitats i impulsar la presència de la biblioteca en el municipi.
- Fer el seguiment de l’activitat del centre, conjuntament amb els responsables municipals, i vetllar per tal que els serveis s’ajustin a les necessitats dels usuaris.
L’objecte de la convocatòria és regular el procés de selecció per concurs lliure, d’una plaça de bibliotecari/ària per a la Biblioteca Carles Morató.
Les funcions de director de la biblioteca a realitzar són:
- Dirigir i gestionar l’equipament per a l’assoliment de la seva finalitat, tenint en compte els recursos humans, econòmics i materials disponibles.
- Establir els plans d’acció a dur a terme i concretar-ho en plans d’objectius anuals.
- Gestionar els recursos econòmics per a l’adquisició dels fons documental, així com la resta de recursos econòmics assignats.
- Planificar, organitzar i supervisar l’activitat de la biblioteca, distribuint tasques i supervisant-ne l’execució d’acord amb els objectius anuals i les línees d’actuació aprovades.
- Recollir estadístiques i elaborar indicadors que permetin el seguiment de l’activitat de la biblioteca.
- Avaluar els serveis de la biblioteca i elaborar la Memòria anual d’activitat del centre.
- Representar la biblioteca, tant davant els responsables municipals com d’altres institucions i entitats i impulsar la presència de la biblioteca en el municipi.
- Fer el seguiment de l’activitat del centre, conjuntament amb els responsables municipals, i vetllar per tal que els serveis s’ajustin a les necessitats dels usuaris.
- Establir la política de la col·lecció de la biblioteca. Supervisar el bon funcionament del processos vinculats: la selecció, adquisició i tractament dels fons obsolet.
- Crear i mantenir bases de dades per atendre les necessitats de la biblioteca i del seus usuaris.
- Analitzar les necessitats d’informació de la comunitat.
- Gestionar el servei d’informació, i facilitar la informació requerida pels usuaris, ja sigui mitjançant els fons propis com d’altres centres. Elaborar i mantenir actualitzades les fonts d’informació de la biblioteca.
- Analitzar les necessitats d’informació de la comunitat.
- Gestionar el servei d’informació, i facilitar la informació requerida pels usuaris, ja sigui mitjançant els fons propis com d’altres centres. Elaborar i mantenir actualitzades les fonts d’informació de la biblioteca.
- Elaborar i promoure plans d’activitats de difusió de la biblioteca i de promoció de la lectura, d’acord amb les polítiques municipals.
- Tenir cura de la conservació del centre i vetllar pel bon ús de la biblioteca.
- Complir i fer complir la normativa existent per tal que el treballador vetlli per la seva pròpia seguretat en el
lloc de treball i en relació a les tasques que desenvolupa, així com tenir cura que les condicions de seguretat i salut en el lloc de treball siguin apropiades.
- Col·laborar amb altres equipaments, àrees i serveis municipals quan sigui necessari, per coordinació d’actes a les instal·lacions de la biblioteca.
- Cooperar amb altres biblioteques públiques en relació amb l’intercanvi d’informació , amb el préstec interbibliotecari i amb l’organització d’activitats o serveis.
- Tenir cura de la conservació del centre i vetllar pel bon ús de la biblioteca.
- Complir i fer complir la normativa existent per tal que el treballador vetlli per la seva pròpia seguretat en el
lloc de treball i en relació a les tasques que desenvolupa, així com tenir cura que les condicions de seguretat i salut en el lloc de treball siguin apropiades.
- Col·laborar amb altres equipaments, àrees i serveis municipals quan sigui necessari, per coordinació d’actes a les instal·lacions de la biblioteca.
- Cooperar amb altres biblioteques públiques en relació amb l’intercanvi d’informació , amb el préstec interbibliotecari i amb l’organització d’activitats o serveis.
- En general, totes aquells de caràcter similar que li siguin atribuïdes.
Condicions de treball:
Grup de classificació: A2.
Lloc de treball: bibliotecari/ària.
Règim de treball: laboral fix temps complet.
Retribució: CD 23 i complement específic anual 5.216,54 €.
Per ser admeses en el procés selectiu, les persones aspirants en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds, han de complir entre altres els requisits següents:
Posseir la diplomatura universitària en biblioteconomia i documentació o el títol de grau corresponent, o la llicenciatura en documentacióCondicions de treball:
Grup de classificació: A2.
Lloc de treball: bibliotecari/ària.
Règim de treball: laboral fix temps complet.
Retribució: CD 23 i complement específic anual 5.216,54 €.
Per ser admeses en el procés selectiu, les persones aspirants en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds, han de complir entre altres els requisits següents:
Presentació de sol·licituds
1. Els/les aspirants que desitgin prendre part en les proves selectives han de presentar en el registre d’entrades de l’Ajuntament de Solsona (carrer del Castell núm. 20, 25280, telèfon 973480050, horari de dilluns a divendres, de 8.30 a 14.30 hores i dissabtes de 9.00 a 13.00 hores) una sol·licitud en el model oficial i normalitzat que es facilitarà gratuïtament a les dependències municipals i a la pàgina web
http://www.ajsolsona.cat/ca/l-ajuntament/ofertes-laborals, adreçada a l’Alcalde-president de l’Ajuntament.
Els/les aspirants han de satisfer la taxa de participació en concurs per places a l’Ajuntament de Solsona, que es de 20,00 euros, a la tresoreria municipal. Es bonificarà aquesta taxa per aquells que acreditin estar en situació d’atur aportant l’acreditació corresponent.
http://www.ajsolsona.cat/ca/l-ajuntament/ofertes-laborals, adreçada a l’Alcalde-president de l’Ajuntament.
2. Les sol·licituds també podran presentar-se en altres registres públics habilitats i a les oficines de correus, sempre que es compleixin els requisits que s’estableixen a l’article 38 de la LRJPAC i l’article 31 del Reglament estatal de serveis postals (RD1829/99). En aquest cas s’haurà de trametre via fax (973482361) o via correu electrònic (recursos_humans@ajsolsona.cat) còpia de la sol·licitud degudament registrada.
3. El termini per a la presentació d’instàncies és de 20 dies naturals comptats a partir de l’endemà de la publicació de l’anunci de la convocatòria al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya o al Butlletí Oficial de
la Província. Les bases es publicaran al tauler d’edictes de l’Ajuntament i a la pàgina web municipal (http://www.ajsolsona.cat/ca/l-ajuntament/ofertes-laborals).
4. Per ser admès/esa en les proves selectives, a la sol·licitud s’ha de manifestar que es reuneixen totes i cadascuna de les condicions exigides a la base segona de la convocatòria, i s’hi ha d’adjuntar alhora degudament compulsats els documents següents:
1) Fotocòpia autentificada del DNI.
2) Fotocòpia autentificada de la titulació exigida.
3) Fotocòpia autentificada del certificat de la Secretaria de Política Lingüística, o equivalent, del nivell de suficiència C1 de coneixements del català.
4) Currículum vitae.
5) Memòria i Pla d’acció de la biblioteca municipal de Solsona per a l’any 2015.
6) Altres documents acreditatius (original o fotocòpia compulsada) dels mèrits al·legats per valorar el concurs, de conformitat amb el barem exposat a la base sisena i sense que el Tribunal Qualificador en pugui valorar d’altres que no siguin aportats en aquest moment. Per acreditar l’experiència caldrà aportar informe de vida laboral.
3. El termini per a la presentació d’instàncies és de 20 dies naturals comptats a partir de l’endemà de la publicació de l’anunci de la convocatòria al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya o al Butlletí Oficial de
la Província. Les bases es publicaran al tauler d’edictes de l’Ajuntament i a la pàgina web municipal (http://www.ajsolsona.cat/ca/l-ajuntament/ofertes-laborals).
4. Per ser admès/esa en les proves selectives, a la sol·licitud s’ha de manifestar que es reuneixen totes i cadascuna de les condicions exigides a la base segona de la convocatòria, i s’hi ha d’adjuntar alhora degudament compulsats els documents següents:
1) Fotocòpia autentificada del DNI.
2) Fotocòpia autentificada de la titulació exigida.
3) Fotocòpia autentificada del certificat de la Secretaria de Política Lingüística, o equivalent, del nivell de suficiència C1 de coneixements del català.
4) Currículum vitae.
5) Memòria i Pla d’acció de la biblioteca municipal de Solsona per a l’any 2015.
6) Altres documents acreditatius (original o fotocòpia compulsada) dels mèrits al·legats per valorar el concurs, de conformitat amb el barem exposat a la base sisena i sense que el Tribunal Qualificador en pugui valorar d’altres que no siguin aportats en aquest moment. Per acreditar l’experiència caldrà aportar informe de vida laboral.
Fases del procés selectiu
És per la modalitat de concurs lliure i consta de 4 fases:
Fase 1. Prova de coneixements lingüístics. Per a aquelles persones que no acreditin disposar del certificat de nivell suficiència C1 de català de la Secretaria de Política Lingüística de la Generalitat de Catalunya o dels reconeguts per aquesta com a equivalents. Aquesta prova és eliminatòria i té un resultat d’exercici apte o no apte.
Fase 2. Presentació i defensa de la memòria. Consistirà en la presentació i defensa davant del tribunal de selecció d’una memòria i el Pla d’acció de la biblioteca municipal de Solsona per a l’any 2015, línies d’actuació i proposta organitzativa de treball. La puntuació màxima d’aquesta fase serà de 20 punts i quedaran eliminades les persones aspirants que obtinguin una qualificació final inferior a 10 punts. Aquest document tindrà una extensió màxima de 25 pàgines i ha d’explicitar els aspectes següents:
- Diagnosi actualitzada de la biblioteca.
- Els objectius a assolir en l’àmbit bibliotecari, vinculats a la millora de resultats i indicadors per a la seva avaluació.
- Les actuacions previstes per al desenvolupament i l’aplicació del projecte de biblioteca.
És per la modalitat de concurs lliure i consta de 4 fases:
Fase 1. Prova de coneixements lingüístics. Per a aquelles persones que no acreditin disposar del certificat de nivell suficiència C1 de català de la Secretaria de Política Lingüística de la Generalitat de Catalunya o dels reconeguts per aquesta com a equivalents. Aquesta prova és eliminatòria i té un resultat d’exercici apte o no apte.
Fase 2. Presentació i defensa de la memòria. Consistirà en la presentació i defensa davant del tribunal de selecció d’una memòria i el Pla d’acció de la biblioteca municipal de Solsona per a l’any 2015, línies d’actuació i proposta organitzativa de treball. La puntuació màxima d’aquesta fase serà de 20 punts i quedaran eliminades les persones aspirants que obtinguin una qualificació final inferior a 10 punts. Aquest document tindrà una extensió màxima de 25 pàgines i ha d’explicitar els aspectes següents:
- Diagnosi actualitzada de la biblioteca.
- Els objectius a assolir en l’àmbit bibliotecari, vinculats a la millora de resultats i indicadors per a la seva avaluació.
- Les actuacions previstes per al desenvolupament i l’aplicació del projecte de biblioteca.
Fase 3. Valoració de mèrits. Consisteix en la valoració del currículum dels aspirants, d’acord amb el barem següent, i sempre sobre la documentació acreditativa aportada dins el termini de presentació d’instàncies (l’experiència s’acredita amb l’Informe de vida laboral, contractes de treball i altres documents o certificats que justifiquin les tasques realitzades):
1.1. Per serveis prestats en biblioteques públiques, 0,50 punts per any treballat, fins a un màxim de 3 punts.
Les fraccions mensuals es prorratejaran a raó de 0,042 punts per mes treballat.
1.2. Per serveis prestats en centres de documentació, biblioteques universitàries i altres similars, 0,50 punts per any treballat, fins a un màxim de 1,5 punts. Les fraccions mensuals es prorratejaran a raó de 0,042 punts per mes treballat.
1.3. Formació relacionada amb el lloc de treball a cobrir es puntuarà fins a un màxim de 3,5 punts. Els aspirants han d’acreditar documentalment la durada, en hores, dels cursos al·legats; si no ho fan així, es computaran com a cursos de durada inferior a 25 hores.
CURS PUNTUACIÓ
Curs inferior a 10 hores 0,10 punts
Curs de 10 a 20 hores 0,20 punts
Curs de 20 a 50 hores 0,30 punts
Curs de 50 a 100 hores 0,50 punts
Curs a partir de 100 hores 0,75 punts
Diplomatura universitària 1,00 punts
Altres titulacions universitàries 1,50 punts
Fase 4. Entrevista personal. Tindrà una puntuació màxima de 2 punts. Aquesta prova no tindrà caràcter eliminatori i es realitzarà si l’òrgan de selecció així ho acorda i únicament als candidats que el tribunal consideri necessari. Donat el cas que es realitzi l’entrevista, aquesta tractarà sobre les funcions a realitzar pel lloc de treball a proveir i amb l’experiència professional de l’aspirant.
Les fraccions mensuals es prorratejaran a raó de 0,042 punts per mes treballat.
1.2. Per serveis prestats en centres de documentació, biblioteques universitàries i altres similars, 0,50 punts per any treballat, fins a un màxim de 1,5 punts. Les fraccions mensuals es prorratejaran a raó de 0,042 punts per mes treballat.
1.3. Formació relacionada amb el lloc de treball a cobrir es puntuarà fins a un màxim de 3,5 punts. Els aspirants han d’acreditar documentalment la durada, en hores, dels cursos al·legats; si no ho fan així, es computaran com a cursos de durada inferior a 25 hores.
CURS PUNTUACIÓ
Curs inferior a 10 hores 0,10 punts
Curs de 10 a 20 hores 0,20 punts
Curs de 20 a 50 hores 0,30 punts
Curs de 50 a 100 hores 0,50 punts
Curs a partir de 100 hores 0,75 punts
Diplomatura universitària 1,00 punts
Altres titulacions universitàries 1,50 punts
Fase 4. Entrevista personal. Tindrà una puntuació màxima de 2 punts. Aquesta prova no tindrà caràcter eliminatori i es realitzarà si l’òrgan de selecció així ho acorda i únicament als candidats que el tribunal consideri necessari. Donat el cas que es realitzi l’entrevista, aquesta tractarà sobre les funcions a realitzar pel lloc de treball a proveir i amb l’experiència professional de l’aspirant.