Representants dels centres educatius, ajuntaments i empreses del Baix Montseny han donat el tret de sortida aquesta setmana als projectes Robotseny i Montquímic. L'acte ha tingut lloc dilluns 11 de desembre a la Sala Gran del Teatre Ateneu.
L'equip impulsor i el Centre de Recursos Pedagògics ha presentat les bases de participació de la competició de robots i de la fira científica, que es farà a la Rectoria Vella el 25 de maig de 2024.La Robotseny i Montquímic 2024 tindrà com a centre d'interès l'aigua sota el títol El riu és el camí. En l’àmbit de la robòtica, els alumnes hauran de superar les següents proves: pitàgores, la rampa, potència, l'angle d'un triangle, icosaedre, octaedre, dodecaedre i tetraedre. En l’àmbit de la fira, els reptes a la fira Montquímic seran els següents: Quina salut tenen els nostres rius? Fem un bon ús de l’aigua? Com reciclem l’aigua?
La Robotseny i Montquímic busca promoure el procés d'aprenentatge de la química i la tecnologia des de metodologies experimentals i potenciar les vocacions tecnològiques i científiques cap al batxillerat científic i els cicles formatius de la família de la Química. A més, cerca generar mecanismes de col·laboració entre les escoles i les empreses de la zona del Baix Montseny. En aquesta novena edició es preveu comptar amb la col·laboració de les següents empreses: Altervac, S.A, Arkema Química S.A, Electromecànica Ind. S.L., Fundació Hospital Sant Celoni, Futurtec, Givaudan Ibérica, S.A., Instal·lacions Elèctriques Cat, Hidrocolor, S.L., Hohner Automáticos, S.L, Lab Circuits, S.A., Laboratoris Feltor, Renolit Ibérica, S.A., Ranke Química, S.A, Salicrú, S.A. i Uquifa, S.A.
A partir d'ara més de 1.500 alumnes dels centres educatius de Breda, Campins, Cànoves Gualba, Hostalric, Llinars del Vallès, Riells i Viabrea, Sant Celoni, Sant Esteve de Palautordera, Santa Maria de Palautordera, Vallgorguina, Villalba Sassera treballaran les situacions d'aprenentatge de robots i de la fira científica a l'aula dins horari lectiu.
Segons l'alcalde Eduard Vallhonesta i el regidor Educació Albert Planas els "projectes com Robotseny i Montquímic han ajudat a consolidar sinèrgies de treball entre ajuntaments, centres educatius i empreses i a més, serveixen com a base del planter dels futurs perfils professionals científics i tecnològics del país.”
La Robotseny i Montquímic 2024 tindrà com a centre d'interès l'aigua amb el títol «El riu és el camí»
Se celebrarà a la Rectoria Vella el 25 de maig amb la participació de 1.500 alumnes dels centres educatius del Baix Montseny
ARA A PORTADA
-
Segon assalt amb un fons voltor americà a Vallgorguina: nou intent de desnonar una mare i una filla Bernat Castanyer
-
Vilamajor busca llars per acollir gatets: «Si no féssim res ja serien morts» Bernat Castanyer Colomer
-
-
Artur Mas visita l'entitat de la Batllòria que vol la independència de Sant Celoni Bernat Castanyer Colomer
-
Publicat el
13 de desembre de 2023 a
les 08:00
Et pot interessar
-
Cultura
Un pòdcast de Cardedeu, entre els 10 millors en català
-
Cultura
El reconegut Cor Plèiade actua a Sant Esteve de Palautordera
-
Cultura
El bisbe de Girona visita Breda: tot el que has de saber
-
Cultura
Tornen els vermuts musicals de Sant Pere de Vilamajor
-
Cultura
Sant Celoni es vesteix de dansa aquest abril
-
Cultura
Lectures del Montseny per regalar aquest Sant Jordi
