L'entitat vol aconseguir reunir 300 persones que vulguin instal·lar-se plaques fotovoltaiques a casa seva perquè la compra col·lectiva permet un estalvi d’entre un 30 i un 40 per cent del cost de la instal·lació dels panells solars. Per això estan fent xerrades als municipis del Baix Montseny com Arbúcies, Hostalric, Riells i Viabrea, santa Maria de Palautordera, Gualba o Sant Celoni i també del Vallès Oriental per tal d'arribar a l'objectiu que s’han marcat.
El Col·lectiu Solar només s'ha creat amb la finalitat de comprar a l'engròs les plaques solars, és a dir, és una entitat sense ànim de lucre i un cop feta la compra, el col·lectiu es dissoldrà. Al darrere hi ha l'empresa Revosolar SL, que fa 15 anys que es dedica a les energies renovables, i és qui ha impulsat aquest projecte.
Les persones que estiguin interessades en posar panells solars, només han d'inscriure's a través de la web www.collectiu-solar.cat, on també hi ha tota la informació sobre el col·lectiu i el seu funcionament, així com també es pot calcular el cost de la inversió per a cada propietari. Des del col·lectiu expliquen que la instal·lació acabarà sortint "a cost zero" per als inscrits, perquè els estalvis mensuals en la factura de l'electricitat -que per a una casa es calculen en 55 euros- permeten retornar-la en un termini d'entre quatre i cinc anys.
La iniciativa va néixer fa uns mesos amb la creació del col·lectiu Ter-Gavarres, però degut a l'èxit d'aquesta experiència pionera a Catalunya es van crear set col·lectius territorials més com el del Moianès-Bages, l'Alt Empordà, o el de la Costa Brava Sud. I, actualment que estan oberts el del Vallès Oriental (en el qual s'inclou els municipis del Baix Montseny de la Selva) i el de Girona.

Reunió informativa del Col·lectiu Solar a Santa Maria de Palautordera Foto: RAF