Les AMPA han reivindicat el seu paper clau per la bona marxa de l'educació i el bon funcionament dels centres, i han reclamat al Departament d'Ensenyament una política que incentivi realment la implicació i participació de les famílies. Han denunciat la desinversió progressiva de recursos a l'escola pública que situen Catalunya a la cua de la política educativa a Europa amb un 2,8% del PIB d'inversió en educació. La desinversió ha afectat la formació permanent del personal docent, les beques i ajuts a l'estudi, les beques menjador i el manteniment d'equipaments i instal·lacions. Davant d'això, les famílies exigeixen una inversió que arribi al 6% com la mitjana europea.
El pla d'acció aprovat en l'Assemblea General se centra en defensar la igualtat d'oportunitats a través de la lluita contra la pobresa infantil, la segregació escolar i vetllar perquè es garanteixi la gratuïtat real del sistema educatiu en detriment del copagament existent en l’actualitat.
Acord social i polític
Les línies de treball inclouen les següents demandes en àmbits específics. Per una banda, han insistit en la necessitat de vetllar per detectar els infants amb desnutrició i garantir que tots els alumnes amb necessitat tinguin accés als ajuts de menjador escolar. D’altra banda, les AMPA han acordat buscar un acord social i polític a nivell de tot Catalunya per eliminar la segregació escolar. S'emprendran accions de foment per desestigmatitzar determinats centres i promoure l'heterogeneïtat a les escoles.
Pel que fa a l'escola inclusiva, les associacions han demanat que s'adeqüin els pressupostos a les necessitats dels alumnes amb necessitats educatives especials (NEE) i no a l'inrevès. Defensa ferma de l'escola inclusiva perquè sigui una realitat tant a primària com a l'ESO. Els instituts han d'incorporar a joves amb NEE. Les AMPA han refermat la seva oposició a la LOMCE i el seu desplegament i han anunciat que continuaran amb la desobediència activa a les escoles amb el boicot a les proves externes i amb accions reivindicatives i protestes.
Quant a la planificació educativa i mapa escolar, s'ha consensuat vetllar perquè hi hagi una planificació de places escolars públiques suficients, evitar els tancaments de P3, incidir en la reducció de ràtio per a una millora de la qualitat educativa, garantir el pas de primària a secundària.
Pel que fa a les infraestructures, la Federació ha acordat impulsar una campanya de denúncia de la manca de construccions escolars per aconseguir la reducció dels barracots en 3 anys.
Noves juntes territorials
L'Assemblea General ha servit per ratificar els nous presidents i presidentes de les juntes territorials formades d'acord amb la nova estructura organitzativa de la Federació que, d'ara endavant, dividirà la seva acció en deu juntes territorials per incidir de forma més efectiva en l'educació.

Assemblea General de les AMPA de Catalunya Foto: Fapac