Sant Celoni celebra la tercera Fira de l'Ocupació

Més de 650 alumnes de 3r i 4t d'ESO de tots els centres educatius del municipi participen en aquestes jornades

  • Una imatge d'una edició anterior de les jornades d'Ocupació. -
Publicat el 24 d’abril de 2025 a les 20:39

La Fira de l'Ocupació de Sant Celoni ha començat aquest dijous 24 d'abril a la Sax Sala, el Centre de Formació i Ocupació del Baix Montseny, i continuarà el pròxim divendres 25 d'abril amb un acte de cloenda. Aquesta iniciativa, que celebra la tercera edició, està adreçada als joves per oferir-los orientació, formació i acompanyament en el seu primer contacte amb el món laboral. Més de 650 alumnes de tercer i quart d'ESO de tots els centres educatius del municipi s'han inscrit a aquestes jornades.

Aquesta fira té com a objectiu explicar el món laboral des de diverses perspectives per facilitar la presa de decisions dels joves sobre el seu futur acadèmic i professional. D'aquesta manera, es vol reduir l'abandonament escolar prematur. Enguany la Fira de l'Ocupació compta amb tots els centres educatius del municipi, centres de formació professional del territori, i també amb persones dels gremis, empreses i experts de diversos sectors.

Els joves han tingut l’oportunitat de participar en més d’una cinquantena de tallers interactius, xerrades informatives, tastets d’oficis i dinàmiques. Aquestes activitats volen fomentar la participació dels joves per explorar camins professionals, identificar els seus talents i conèixer eines i recursos que els ajudin a avançar en aquells objectius que es proposin.

Aquesta iniciativa està organitzada per l’Ajuntament de Sant Celoni en col·laboració amb la Cambra de Comerç de Barcelona del Vallès Oriental. El consistori, un any més, ha destacat la importància d'acompanyar la joventut a l'hora d'escollir el seu camí professional. "Continuem compromesos amb la creació d’oportunitats perquè els joves puguin desenvolupar-se personalment i professionalment en un entorn adequat i de qualitat", han expressat des dels canals institucionals.