Aquest curs, a diferència d'altres anys, el Robotseny serà telemàtic i els reptes es faran virtualment. El repte de la competició serà fer un prototip de niu robotitzat amb les peces de lego que tenen els centres educatius amb l'objectiu d'analitzar aspectes de la vida quotidiana de les aus. Els reptes de la fira científica i tecnològica seran l'elaboració de menjadores per a aus en època hivernal i l'anàlisi quotidiana de les aus de l'entorn més immediat a partir de la pàgina web ocells dels jardins, un projecte de ciència ciutadana on es pot aprendre a reconèixer i comptar les aus de l'entorn més proper. D'aquesta manera, el Robotseny, a més de desenvolupar les competències científiques, tecnològiques i creatives dels alumnes, també potencia l'aprenentatge ODS (objectius d'aprenentatge de desenvolupament sostenible), inclosos a l'Agenda 2030.
A partir d'ara, més de 1.300 alumnes dels centres educatius de Breda, Campins, Gualba, Llinars del Vallès, Riells i Viabrea, Sant Celoni, Sant Esteve de Palautordera, Sant Pere de Vilamajor, Sant Antoni de Vilamajor, Santa Maria de Palautordera i Vallgorguina treballaran els reptes de la competició i de la fira científica i tecnològica a l'aula dins horari lectiu. A finals maig, tots els centres educatius participants hauran d'haver penjat a les xarxes un vídeo explicatiu d'allò que han realitzat i s'entregaran diferents certificacions (certificació a la formulació científica, certificació a la solució innovadora, certificació del màrqueting, certificació a la solució tecnològica) per reconèixer la feina feTret de sortida virtual del Robotseny 2021
Els reptes de la fira científica i tecnològica seran l'elaboració de menjadores per a aus en època hivernal
ARA A PORTADA
Publicat el
25 de gener de 2021 a
les 11:42
Actualitzat el
25 de gener de 2021 a les
11:58
Representants dels centres educatius dels municipis del Baix Montseny, el Centre de Recursos Pedagògics Vallès Oriental III-Sant Celoni i tècnics municipals han assistit a la sessió del tret de sortida virtual del projecte Robotseny 2021. El centre d'interès que regirà l'edició d'enguany serà La problemàtica de les aus davant el canvi climàtic. Per ajudar a centrar-se en aquest tema, es compta amb la col·laboració de l'entitat SEO Birdlife.
Et pot interessar
-
Societat
Sant Celoni ja té una planta de biogàs en marxa a la depuradora
-
Societat
Anuncien el desnonament d'una mare amb una filla a Vallgorguina
-
Societat
Breda s'ofereix per acollir un nou bar pel camp de futbol i les piscines: «És un lloc ideal»
-
Societat
Més de 20.000 cartes sense repartir: els carters de Vilamajor diuen prou i anuncien vaga total
-
Societat
Denuncien discriminació contra el català al Burger King de Sant Celoni: «Estem a Espanya»
-
Societat
La policia d'Arbúcies registra més de 8.600 serveis durant el 2025
