Un grup de veïns de la urbanització Les Pungoles de Sant Antoni de Vilamajor s'estan organitzant per poder aturar la tala prevista de quatre-cents arbres que va començar ahir dilluns a aquesta urbanització, d'acord amb un projecte de l'any 2017. L'Ajuntament va comunicar l'acció a l'Associació de Veïns Les Pungoles el passat 29 d'octubre a primera hora del vespre deixant als veïns "desemparats i sense cap marge de maniobra", segons ha informat el grup impulsor.
Aquests veïns es queixen que l'Ajuntament de Sant Antoni de Vilamajor no els va fer cap comunicació prèvia i, per això a correcuita des de dissabte passat els veïns partidaris a no talar els arbres busquen la manera d'aturar l'acció que consideren una "barbaritat ecològica imparable" i reunir-se amb l'Ajuntament per parlar del tema. Amb tot i això, ahir al matí es van talar els primers tres arbres, encara que l'empresa encarregada de portar-ho a terme ho va aturar temporalment després de les queixes d'alguns veïns de Les Pungoles.
A banda, ho consideren una il·legalitat ja que al seu parer s'ha executat un projecte de l'any 2017 "que a dia d'avui no està aprovat". La falta de comunicació als veïns per cap canal, també ho consideren il·legal ja que entenen que els afectats haurien de disposar d'un marge de dies prou ampli per dir-hi la seva quan es vol portar a terme una acció d'aquesta mena. Per aquest mateix dimarts està prevista una nova reunió dels veïns contraris a la tala i han informat que s'han posat en contacte amb la Coordinadora per a la Salvaguarda del Montseny i Agents Rurals per fer-los coneixedors de la problemàtica.
Recorden que la urbanització Les Pungoles està dividida entre els municipis de Sant Antoni de Vilamajor i Sant Pere de Vilamajor i la seva preocupació és que si el poble veí decideix fer el mateix que Sant Antoni de Vilamajor la tala d'arbres serà molt més gran. Cal assenyalar que no tots els veïns de la urbanització estan en contra de talar els arbres ja que argumenten que les arrels dels "destrossen les voreres i el carrer".
Pas previ a les obres d'urbanització
En el darrer ple municipal el regidor Ferran Calvera, responent una pregunta de la regidora Maria Lluïsa Berdala, va explicar que s'havia demanat un pressupost per arrancar els arbres i soques de Les Pungoles com un pas previ a la urbanització de tot l'enton. "És a dir, una de les parts del projecte era portar a termer aquesta feina i hem considerat que s'hi ho feia l'Ajuntament suposarà un estalvi per als veïns de cara a les obres d'urbanització".
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=KDyo_Osz1Ro[/youtube]
Explicació -a partir del minut 58- en la sessió plenària de l'Ajuntament de SAnt Antoni de Vilamajor
Veïns de Les Pungoles de Sant Antoni de Vilamajor s'organitzen per aturar la tala de 400 arbres
Consideren que es tracta d'una «barbaritat ecològica imparable»
ARA A PORTADA
Publicat el 03 de novembre de 2020 a les 16:18
Actualitzat el 03 de novembre de 2020 a les 16:33
Et pot interessar
-
Societat De Sant Antoni als EUA: Àlex Palou guanya les 500 Milles d'Indianapolis
-
Societat Mor el pallasso del Baix Montseny Claret Papiol
-
Societat Tot a punt per a la Fira de la Primavera de Sant Pere de Vilamajor
-
Societat Filmen una pel·lícula en un poble del Baix Montseny
-
Societat El Club Handbol Vilamajor acollirà les fases d’ascens a Divisió d’Honor Plata Femenina
-
Societat Un poble del Baix Montseny, primer de Catalunya en transformació digital