02
de març
de
2020, 19:14
Actualitzat:
19:38h
L'Ajuntament de Berga ha obert aquest dilluns la convocatòria per sol·licitar l'accés a les places d'administradors i administradores de la Patum i Els Elois de 2020. Es tracta de les quatre parelles que s'encarreguen de presidir els actes principals durant les festes de Corpus i Els Elois en representació dels antics quatre barris en què antigament es dividia la ciutat: Feixines o Capdamunt de la Vila (Fonolls), Sant Pere (Esclafidors rebentats), Centre o Carrer Major (Esclafidors embotits) i Raval (Ravenisses).
Tradicionalment, els administradors i administradores tenien la funció de recaptar diners per finançar les despeses de les festes de l’Octava de Corpus, però avui dia la seva participació ha esdevingut simbòlica i protocol·lària. Les persones interessades en formar part de les dues celebracions podran presentar la seva candidatura del 2 de març al 17 d’abril, a través de la tramitació d’una instància genèrica al consistori.
Presentació de candidatures
L'Ajuntament de Berga ha obert a partir d'aquest dilluns un període ordinari en què es podran presentar les candidatures per escollir les quatre parelles d'administradors i administradores en funció d’una sèrie de criteris de valoració que es basen en la data de celebració del casament, el lloc de residència i la vinculació a entitats locals, comparses i formacions musicals per part dels candidats i candidates. Amb tot, després de diversos canvis introduïts pel consistori en les darreres edicions, no és imprescindible que les parelles candidates estiguin casades per poder exercir el càrrec d'administradors i administradores.
En cas que el nombre de sol·licituds sigui inferior al nombre de places disponibles, s'obrirà un període extraordinari per a què s'hi puguin apuntar persones a títol individual que posteriorment seran agrupades per parelles.
La sol·licitud de les places d'administradors i administradores es podrà realitzar mitjançant la presentació d’una instància genèrica via telemàtica o presencialment al Registre general de l'Ajuntament de Berga situat a l'Oficina d'Atenció Ciutadana (OAC). L'horari d’atenció al públic és de dilluns a divendres, de 9 del matí a 2 del migdia i el dilluns, de 5 a 7 de la tarda.
Les persones sol·licitants hauran de ser majors d'edat i en el document d'inscripció caldrà indicar els criteris de valoració que compleixen.
Un compromís que s'ha de prendre per a les dues grans celebracions de la ciutat
Les setmanes prèvies a l'inici del Corpus, l'Ajuntament de Berga portarà a terme una sessió informativa a les parelles seleccionades per explicar les tasques protocol·làries que comporta el càrrec i també disposaran d’una persona de referència durant la celebració de la festa per tal d'acompanyar-los en les seves funcions. Segons recorda l'Ajuntament de Berga en una nota de premsa, els administradors i administradores han d'assistir indistintament a tots els actes relacionats amb les festes de la Patum i Els Elois de 2020 on es requereixi la seva presència, com per exemple, les passades, les misses majors de Patum, el Ple Extraordinari del diumenge de l'Ascensió o l'entrega dels Títols de Patumaire i Patumaire d’Honor.
La Patum és la festa per excel·lència de la ciutat de Berga, si bé Els Elois és també una tradició molt arrelada.
Els administradors i administradores no són una comparsa, però compten amb 401 anys d’història i s’han convertit en un element rellevant de la festa perquè han contribuït a mantenir el llegat de les festes dels barris que tradicionalment se celebraven durant la Patum. "La figura dels administradors i administradores ha estat essencial per explicar la història dels barris i la seva contribució al Corpus berguedà", es destaca des del consistori.
Tradicionalment, els administradors i administradores tenien la funció de recaptar diners per finançar les despeses de les festes de l’Octava de Corpus, però avui dia la seva participació ha esdevingut simbòlica i protocol·lària. Les persones interessades en formar part de les dues celebracions podran presentar la seva candidatura del 2 de març al 17 d’abril, a través de la tramitació d’una instància genèrica al consistori.
Presentació de candidatures
L'Ajuntament de Berga ha obert a partir d'aquest dilluns un període ordinari en què es podran presentar les candidatures per escollir les quatre parelles d'administradors i administradores en funció d’una sèrie de criteris de valoració que es basen en la data de celebració del casament, el lloc de residència i la vinculació a entitats locals, comparses i formacions musicals per part dels candidats i candidates. Amb tot, després de diversos canvis introduïts pel consistori en les darreres edicions, no és imprescindible que les parelles candidates estiguin casades per poder exercir el càrrec d'administradors i administradores.
En cas que el nombre de sol·licituds sigui inferior al nombre de places disponibles, s'obrirà un període extraordinari per a què s'hi puguin apuntar persones a títol individual que posteriorment seran agrupades per parelles.
La sol·licitud de les places d'administradors i administradores es podrà realitzar mitjançant la presentació d’una instància genèrica via telemàtica o presencialment al Registre general de l'Ajuntament de Berga situat a l'Oficina d'Atenció Ciutadana (OAC). L'horari d’atenció al públic és de dilluns a divendres, de 9 del matí a 2 del migdia i el dilluns, de 5 a 7 de la tarda.
Les persones sol·licitants hauran de ser majors d'edat i en el document d'inscripció caldrà indicar els criteris de valoració que compleixen.
Un compromís que s'ha de prendre per a les dues grans celebracions de la ciutat
Les setmanes prèvies a l'inici del Corpus, l'Ajuntament de Berga portarà a terme una sessió informativa a les parelles seleccionades per explicar les tasques protocol·làries que comporta el càrrec i també disposaran d’una persona de referència durant la celebració de la festa per tal d'acompanyar-los en les seves funcions. Segons recorda l'Ajuntament de Berga en una nota de premsa, els administradors i administradores han d'assistir indistintament a tots els actes relacionats amb les festes de la Patum i Els Elois de 2020 on es requereixi la seva presència, com per exemple, les passades, les misses majors de Patum, el Ple Extraordinari del diumenge de l'Ascensió o l'entrega dels Títols de Patumaire i Patumaire d’Honor.
La Patum és la festa per excel·lència de la ciutat de Berga, si bé Els Elois és també una tradició molt arrelada.
Els administradors i administradores no són una comparsa, però compten amb 401 anys d’història i s’han convertit en un element rellevant de la festa perquè han contribuït a mantenir el llegat de les festes dels barris que tradicionalment se celebraven durant la Patum. "La figura dels administradors i administradores ha estat essencial per explicar la història dels barris i la seva contribució al Corpus berguedà", es destaca des del consistori.