L'ACEB lamenta l'afectació per l'avaria d'una companyia de telecomunicacions al Berguedà

Els serveis de telefonia i internet de MasOrange s'han vist interromputs les darreres jornades i la patronal critica la manca d'informació respecte de la incidència als usuaris

  • Una persona utilitzant un telèfon mòbil -
Publicat el 05 de febrer de 2025 a les 13:10
Actualitzat el 05 de febrer de 2025 a les 13:22

L'Associació Comarcal d'Empresaris del Berguedà (ACEB) lamenta que l'avaria que ha afectat milers de clients del Berguedà i el nord del Bages de la companyia MasOrange. Segons detalla l'ens en una nota de premsa, la incidència ha deixat sense servei de telefonia ni connexió a internet "a nombroses empreses, comerços i particulars" entre dilluns i aquest dimecres al migdia, criticant a més l'escassa informació per part de l'empresa als usuaris afectats.

"La manca de connexió a internet i de línia de telèfon suposa un greu impediment per a l'activitat econòmica de la comarca, especialment per a les petites i mitjanes empreses, i pels professionals autònoms, que depenen d'aquestes eines per a la seva feina diària", incideix la patronal en l'escrit, que fa referència a "greus perjudicis econòmics i dificultats en el dia a dia d'empreses i particulars" fruit de l'avaria. Els problemes es van iniciar la matinada del dilluns i es van prolongar fins al vespre del dimarts, quan va quedar restituït el servei. Ara bé, aquest matí i fins al migdia, alguns clients han tornat a patir afectacions en les seves telecomunicacions domèstiques i professionals.

Més enllà de l'avaria, l'ACEB retreu a l'operadora que no ha informat degudament els seus clients al voltant de la incidència. "Volem denunciar la manca d'informació i de solucions per part de MasOrange", posen de manifest, afegint que "aquesta situació és inadmissible i exigeix una resposta urgent i contundent per part de la companyia". I és que, tal com assenyalen des de la patronal, els associats els han traslladat la seva preocupació "per la manca de claredat sobre quan es restablirà el servei". Des de MasOrange han assegurat a Nació Berguedà que "consultats els nostres equips tècnics, la incidència consta com ja resolta".

A banda d'apel·lar a l'empresa de telecomunicacions, l'ACEB ha elevat la queixa a la delegació del Govern a la Catalunya Central. De les xarxes de la companyia afectada en despengen diferents marques de telefonia que han vist interromput el seu servei com Orange, MasMovil, Jazztel, Yoigo, Simyo o Pepephone, entre altres.