Les dones representen el 67,7% dels 11.500 pacients diagnosticats d'esclerosi múltiple a Catalunya, i el 7% dels afectats tenen altres malalties cròniques amb necessitats complexes d'atenció -respecte del 2% en la població general-. Així ho ha explicat el Servei Català de la Salut (CatSalut) en un comunicat aquest dimecres, amb motiu del Dia Mundial de la malaltia aquest dijous.
La taxa de mortalitat de l'esclerosi múltiple en 2017 va ser de 11,2 casos per cada 1.000 persones, i pel que fa a la renda, els casos augmenten quan disminueix el nivell socioeconòmic, el que s'accentua en les dones: així, les dones amb renda baixa tenen una prevalença un 80% superior a les de renda alta.
El nombre de fàrmacs diferents per persona és un 65% superior en aquests pacients respecte a la població equivalent, mentre que la despesa sanitària és set vegades superior, sobretot pel cost farmacèutic (75%), seguit de les visites a consultes externes ( 9,5%) i l'hospitalització (6,4%).
Dues de cada tres persones amb esclerosi múltiple a Catalunya són dones
Les que tenen una renda baixa tenen una prevalença un 80% superior a les de renda alta
ARA A PORTADA
-
-
-
Així és la Canal Roja, la ruta d'accés al Pedraforca on ha mort un excursionista Natàlia Pinyol | Marc Orts i Cussó
-
Com era la fàbrica Asland? El MNACTEC treu a la llum 70 fotografies inèdites del gegant del ciment Redacció
-
En què han de gastar els catalans? La despesa es dispara en habitatge, mentre s'estanca en oci, educació o roba David Cobo
Publicat el
29 de maig de 2019 a
les 18:15
Et pot interessar
-
Societat
Què fer aquest cap de setmana al Berguedà: 6, 7 i 8 de febrer
-
Societat
Les alcaldies del Berguedà reclamaran conjuntament mesures per millorar la seguretat de la C-16
-
Societat
«Dones Actives» impulsa cinc activitats per reforçar la cohesió social entre les veïnes de Berga
-
Societat
El PP porta al Parlament la retirada de les cargoleres de l'Institut Guillem de Berguedà
-
Societat
Gironella es bolca amb el Carnestoltes amb dues jornades frenètiques de celebració
-
Societat
Sis restaurants acolliran els sopars maridats de la Cuina de la Caça i la Tòfona del Berguedà
