15
de març
de
2020, 22:57
Actualitzat:
23:27h
El Consell Comarcal del Berguedà suspèn l'atenció a les seves oficines i als punts d'informació del porta a porta, malgrat que el servei de recollida de residus es mantindrà.
Des del dilluns 16 de març, a causa del coronavirus, l'atenció ciutadana de l'ens es farà per telèfon o per administració electrònica. A causa de la fase d’expansió del coronavirus i davant les recomanacions dictades en les darreres hores pel Govern de la Generalitat de Catalunya i el govern espanyol, el Consell Comarcal del Berguedà adopta, a més, tota una sèrie de mesures des del dilluns 16 març fins a nova indicació.
La mesura cancel·la tots els plaços administratius del Comarcal com, per exemple, concursos, proves d'accés o preinscripcions.
En relació al servei de residus, la recollida porta a porta es manté. Es procedeix a tancar els punts d'informació del porta a porta de tots els municipis i, per tant, se suspèn el lliurament de les bosses. Per a qualsevol informació es manté el servei d'atenció telefònica Porta a Porta (660 411 398 / 93 821 35 53)
Des del dilluns 16 de març, a causa del coronavirus, l'atenció ciutadana de l'ens es farà per telèfon o per administració electrònica. A causa de la fase d’expansió del coronavirus i davant les recomanacions dictades en les darreres hores pel Govern de la Generalitat de Catalunya i el govern espanyol, el Consell Comarcal del Berguedà adopta, a més, tota una sèrie de mesures des del dilluns 16 març fins a nova indicació.
La mesura cancel·la tots els plaços administratius del Comarcal com, per exemple, concursos, proves d'accés o preinscripcions.
En relació al servei de residus, la recollida porta a porta es manté. Es procedeix a tancar els punts d'informació del porta a porta de tots els municipis i, per tant, se suspèn el lliurament de les bosses. Per a qualsevol informació es manté el servei d'atenció telefònica Porta a Porta (660 411 398 / 93 821 35 53)
El servei de transport públic de viatgers i el servei de Transport a la Demanda es mantenen oberts però es prega que només s'util·lizin en cas d’absoluta necessitat o urgència.
En relació als serveis de l’Àrea d’atenció a les persones, el Servei d'Atenció Domiciliària (SAD) es manté només en els casos d'alt risc o de manca de xarxa familiar. El Servei Socioeducatiu Itinerant del Berguedà (SSIB) i el Servei de Dinamització de la Gent Gran anul·len la seva activitat.
S'eviten reunions de treball de caràcter presencial, s’anul·len les visites a domicili programades, s'anul·len les visites programades però es manté es l’atenció amb les eines i solucions digitals de:
Serveis Socials Bàsics (SSB)
Servei d’Atenció a la Infància i a l’Adolescència (SEAIA)
Servei de Suport a les Famílies (SSF)
Servei d’Informació i Atenció a les dones (SIAD)
Servei d’Assessorament Jurídic a persones estrangeres (CITE)
Servei de Mediació ciutadana i Servei de Primera Acollida
Servei Integral d’Orientació, Acompanyament i Suport a la Inserció (SIOAS)
Oficina Comarcal d’Informació al Consumidor
Servei d’habitatge
Oficina Jove del Berguedà
Segons va explicar divendres al vespre a NacióBerguedà el president del consell comarcal, Josep Lara, l'ens ha apostat per prioritzar el teletreball dels seus empleats des del primer moment de la crisi del covid-19, plantejant que la major part possible pogués treballar des de casa amb l'adquisició de noves llicències del programari de teletreball, sobretot pensant en persones amb fills a càrrec i persones que tenen parelles o familiars amb factors de risc.
Segons va explicar divendres al vespre a NacióBerguedà el president del consell comarcal, Josep Lara, l'ens ha apostat per prioritzar el teletreball dels seus empleats des del primer moment de la crisi del covid-19, plantejant que la major part possible pogués treballar des de casa amb l'adquisició de noves llicències del programari de teletreball, sobretot pensant en persones amb fills a càrrec i persones que tenen parelles o familiars amb factors de risc.