Una zona d'aparcament de 2,6 hectàrees a Berga. És el principal servei que oferiria la capital berguedana als Jocs Olímpics d'Hivern 2030 al Pirineu. Així queda recollit en el primer dossier tècnic que ha fet públic la Generalitat de Catalunya sobre la candidatura olímpica, format per 16 informes i redactat per l'Oficina Tècnica del Programa, adscrita a Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), entre el novembre del 2018 i el gener del 2021, a encàrrec del departament de Presidència.
L'informe ha de donar resposta a les preguntes, requeriments i dubtes que es pugui formular el Comitè Olímpic Internacional (COI) -òrgan que ha de donar l'últim vistiplau perquè es pugui presentar la candidatura-, el Govern de la Generalitat o altres administracions i institucions implicades en el projecte. La darrera revisió de l'informe data del gener de 2021 i està traduït al castellà i a l'anglès. En aquest document es detalla informació relacionada amb l'oferta d'allotjaments i el tipus de mobilitat que oferirien les seus olímpiques, on el Berguedà apareix com un actor important.
Pel que fa a l'oferta residencial, l'informe desglossa el conjunt d'habitacions hoteleres de les comarques del Pirineu Occidental i Oriental, que acullen la seu olímpica de Vielha i Puigcerdà, respectivament. El Berguedà, que en aquest apartat es considera una comarca del Pirineu Oriental, pot oferir 371 habitacions, essent el territori amb una menor oferta residencial, per sota del Ripollès (409), l'Alt Urgell (742), la Cerdanya (1.288) i Andorra (11.891). Entre tots sumen 14.701 habitacions hoteleres.
El pla d'allotjament no contempla l'acollida d'atletes ni membres de les federacions o dels comitès al Berguedà. Aquests s'establirien, preferiblement, a la Cerdanya i en tots aquells allotjaments que es trobin més a prop de la seu olímpica (20 quilòmetres a la rodona). D'altra banda, l'informe no preveu la construcció de nous hotels als Pirineus, al·legant "l'àmplia capacitat habitacional existent". De totes maneres, sí que preveu la construcció de les viles olímpiques a Puigcerdà i a Vielha, que albergarien els atletes.
Sobre la mobilitat, el Berguedà es presenta com una de les principals vies de connexió entre l'Àrea Metropolitana de Barcelona i el Pirineu a través de la C-16, coneguda també com l'Eix del Llobregat. L'informe assenyala que la carretera és "d'alta capacitat" i que actuaria com un dels principals accessos a la seu olímpica de La Molina/Masella, juntament amb la C-17, que passa per Ripoll. Per això, "recomana" dur a terme el desdoblament entre Berga i Cercs, i l'eixamplament fins a Bagà amb un tercer carril reversible. Segons l'informe, es tracta d'una actuació "prioritària" que ja està contemplada amb un pressupost de 174 milions d'euros per la Generalitat. En destaca "la millora" que suposaria en "la qualitat, seguretat i robustesa dels trajectes".
Pel que fa a la mobilitat interna de la seu olímpica de la Cerdanya, el Govern proposa habilitar una zona d'aparcaments de 2,6 hectàrees a Berga, de manera que la capital berguedana es convertiria en un punt intercanviador pels espectadors, on estacionarien els seus vehicles privats i agafarien els autocars llançadora per traslladar-se a les competicions. És una actuació prevista per "evitar els col·lapses" dels accessos a la Cerdanya i entorns. Paral·lelament, es crearien tres intercanviadors més a Ripoll (1,2Ha), La Tor de Querol (0,8Ha) i Bellver de Cerdanya (0,4Ha).
El dossier tècnic sobre els Jocs d'Hivern preveu una zona d'aparcament de 2,6 hectàrees a Berga pels assistents
En aquest punt, els espectadors deixarien el seu vehicle privat per traslladar-se fins a la Cerdanya amb autobusos llançadora
ARA A PORTADA
-
-
Com era la fàbrica Asland? El MNACTEC treu a la llum 70 fotografies inèdites del gegant del ciment Redacció
-
En què han de gastar els catalans? La despesa es dispara en habitatge, mentre s'estanca en oci, educació o roba David Cobo
-
«Que la pesta porcina havia sortit del laboratori mai va tenir base científica» Arnau Urgell i Vidal
-
El PSC de Berga planteja tancar les entrades sud i centre quan hi hagi molt trànsit en sentit nord Lídia López
Publicat el
29 d’abril de 2022 a
les 18:20
Actualitzat el
29 d’abril de 2022 a les
18:30
Et pot interessar
-
Societat
Què fer aquest cap de setmana al Berguedà: 6, 7 i 8 de febrer
-
Societat
Les alcaldies del Berguedà reclamaran conjuntament mesures per millorar la seguretat de la C-16
-
Societat
«Dones Actives» impulsa cinc activitats per reforçar la cohesió social entre les veïnes de Berga
-
Societat
El PP porta al Parlament la retirada de les cargoleres de l'Institut Guillem de Berguedà
-
Societat
Gironella es bolca amb el Carnestoltes amb dues jornades frenètiques de celebració
-
Societat
Sis restaurants acolliran els sopars maridats de la Cuina de la Caça i la Tòfona del Berguedà
