Ginkgo inicia un projecte d'estudi per combatre el problema del linfoedema derivat del càncer

L'associació berguedana fa una crida a totes les dones que pateixen càncer de mama

Publicat el 31 de març de 2017 a les 13:14
Actualitzat el 31 de març de 2017 a les 13:25
L'associació Ginkgo contra el càncer ha iniciat un projecte d'estudi, per analitzar i pal·liar els efectes del linfoedema, una de les conseqüències més habituals de les persones que pateixen càncer de mama. Així ho ha informat la presidenta de l'associació berguedana, Aurora Fernández, que ha relatat que, quan passa això, el braç s'inflama i la linfa no retorna al seu lloc habitual. 

"És un problema de per vida", ha afirmat. Per això, l'objectiu de Ginkgo és iniciar un estudi amb totes les dones de la comarca que pateixen aquesta situació, per promoure un estudi i un tractament que ajudi a pal·liar el dolor. De moment, han explicat, en aquest només hi participen quatre de les sòcies de l'entitat, però el programa està obert a totes les dones que ho vulguin. 

En aquest punt, ha dit, des de l'associació es vol fer una crida a la ciutadania, ja que com més gent hi hagi, més fiable serà l'estudi, i ha posat a disposició el telèfon de l'entitat, que és el 696 074 812, així com el correu electrònic, que és ginkgo.apacbergueda@hotmail.com.