22
de febrer
de
2024, 19:28
Actualitzat:
21:49h
Baixant d'un autobús que ha fet parada a l'andana quatre. Així han inaugurat l'alcalde de Gironella, David Font, i la consellera de Territori, Ester Capella, el nou baixador central de la Perla del Llobregat aquest migdia. Es tracta d'una infraestructura que s'estén a l'avinguda Catalunya, al costat de la plaça de l'Estació, en una parcel·la de 2.000 metres quadrats on s'hi han situat dues pèrgoles, un espai cobert per a l'espera, una pantalla amb els horaris de pas i altres recursos pràctics com carregadors de mòbil i de patinets, i un aparcabicicletes. "És un dia especial i feliç", ha reconegut l'alcalde, que situava la importància de l'estrena d'aquesta nova parada al mateix nivell d'il·lusió com quan, el 2015, va obrir portes la Biblioteca.
"Aquí veiem una infraestructura del segle XXI", ha celebrat Font, que ha recordat que la línia de meta que avui ha creuat el consistori ha estat el resultat d'un treball llarg, persistent i pacient, amb interaccions amb fins a cinc consellers de Territori fins a l'execució d'un projecte elaborat des de l'Ajuntament de Gironella i finançat a través dels fons Next Generation, amb un pressupost de 835.000 euros. "Aquestes instal·lacions donen resposta a les necessitats de la ciutadania", ha refermat la consellera, que ha recalcat que la responsabilitat del departament és "oferir un transport públic que s'adapti a tots els territoris i a les necessitats dels seus habitants".
Precisament, la promoció del transport públic és un objectiu comú d'ambdues administracions, que han coincidit a valorar que el futur de la mobilitat a Catalunya passa pels desplaçaments compartits i, per tant, requereix garantir l'accessibilitat a un servei que doni resposta a les demandes dels usuaris. "No n'hi ha prou amb les infraestructures", ha declarat el batlle, que ha insistit que "s'ha de treballar per ampliar les freqüències, els itineraris i perquè el Berguedà quedi integrat al sistema tarifari". "Hem posat fil a l'agulla, però no tot va al ritme que ens agradaria", ha respost respecte d'aquesta qüestió la consellera, que s'ha compromès a "donar resposta al conjunt de les demandes del país" i apuntant que el retorn és immediat, perquè en moltes línies que posen en marxa sovint els falten busos per cobrir tot el que voldrien.
El nou baixador de Gironella entrarà en funcionament aquest divendres, 23 de febrer. Al llarg de l'any, s'espera que faci servei a prop de 75.000 viatgers, que guanyen en seguretat a l'hora de pujar i de baixar dels autobusos, ja que gaudiran d'un espai tancat i exclusiu per a aquests vehicles. A més, els usuaris faran cap en un lloc amb molt significat, pel fet que és el mateix punt on feia aturada el tren a Gironella. "És un punt amb simbolisme, perquè aquí és on s'aturava el Carrilet", ha recordat l'alcalde. De fet, Capella ha valorat al respecte que, fa 50 anys, algunes línies com la del Carrilet es van retirar perquè es pensava que el transport ferroviari era cosa del passat, però ara, "veiem que és el mètode de transport més sostenible".
Les línies que actualment circulen per Gironella són la L-0393, que uneix la Farga de Moles amb Barcelona; la L-0414, entre La Pobla de Lillet i Cambrils; la L-0462, que va de Llívia a Barcelona; la L-1596, que discorre entre Prats de Lluçanès i Berga; la L-0225, que uneix La Pobla de Lillet i Barcelona; i la L-0157, que fa el recorregut de Gironella a Berga. A més, també faran ús del nou equipament les línies de transport a la demanda, que enllacen les poblacions de Montclar i la Quar amb Gironella.
"Aquí veiem una infraestructura del segle XXI", ha celebrat Font, que ha recordat que la línia de meta que avui ha creuat el consistori ha estat el resultat d'un treball llarg, persistent i pacient, amb interaccions amb fins a cinc consellers de Territori fins a l'execució d'un projecte elaborat des de l'Ajuntament de Gironella i finançat a través dels fons Next Generation, amb un pressupost de 835.000 euros. "Aquestes instal·lacions donen resposta a les necessitats de la ciutadania", ha refermat la consellera, que ha recalcat que la responsabilitat del departament és "oferir un transport públic que s'adapti a tots els territoris i a les necessitats dels seus habitants".
Precisament, la promoció del transport públic és un objectiu comú d'ambdues administracions, que han coincidit a valorar que el futur de la mobilitat a Catalunya passa pels desplaçaments compartits i, per tant, requereix garantir l'accessibilitat a un servei que doni resposta a les demandes dels usuaris. "No n'hi ha prou amb les infraestructures", ha declarat el batlle, que ha insistit que "s'ha de treballar per ampliar les freqüències, els itineraris i perquè el Berguedà quedi integrat al sistema tarifari". "Hem posat fil a l'agulla, però no tot va al ritme que ens agradaria", ha respost respecte d'aquesta qüestió la consellera, que s'ha compromès a "donar resposta al conjunt de les demandes del país" i apuntant que el retorn és immediat, perquè en moltes línies que posen en marxa sovint els falten busos per cobrir tot el que voldrien.
Així és el nou baixador d'autobusos de Gironella Foto: Lídia López
Un emplaçament amb història
El nou baixador de Gironella entrarà en funcionament aquest divendres, 23 de febrer. Al llarg de l'any, s'espera que faci servei a prop de 75.000 viatgers, que guanyen en seguretat a l'hora de pujar i de baixar dels autobusos, ja que gaudiran d'un espai tancat i exclusiu per a aquests vehicles. A més, els usuaris faran cap en un lloc amb molt significat, pel fet que és el mateix punt on feia aturada el tren a Gironella. "És un punt amb simbolisme, perquè aquí és on s'aturava el Carrilet", ha recordat l'alcalde. De fet, Capella ha valorat al respecte que, fa 50 anys, algunes línies com la del Carrilet es van retirar perquè es pensava que el transport ferroviari era cosa del passat, però ara, "veiem que és el mètode de transport més sostenible".Les línies que actualment circulen per Gironella són la L-0393, que uneix la Farga de Moles amb Barcelona; la L-0414, entre La Pobla de Lillet i Cambrils; la L-0462, que va de Llívia a Barcelona; la L-1596, que discorre entre Prats de Lluçanès i Berga; la L-0225, que uneix La Pobla de Lillet i Barcelona; i la L-0157, que fa el recorregut de Gironella a Berga. A més, també faran ús del nou equipament les línies de transport a la demanda, que enllacen les poblacions de Montclar i la Quar amb Gironella.