L’Ajuntament de Gironella inicia una campanya de sensibilització i transparència sobre el sistema de recollida porta a porta amb reunions veïnals i la distribució de fulletons informatius sobre l’ús del porta a porta i el cost del servei.
El tret de sortida serà aquest dijous al Local del Blat, amb una reunió oberta a tota la ciutadania del municipi, en la que s’analitzarà i es presentaran les dades del servei de recollida porta a porta, implantat ja fa 3 anys, i en un exercici de transparència es desglossarà el cost del servei perquè els gironellencs i gironellenques se sensibilitzin sobre la importància de treballar plegats i millorar les dades del reciclatge.
“Després de 3 anys amb el sistema de recollida porta a porta creiem que és important trobar-nos amb els veïns, ser transparents amb els costos del sistema, explicar per què el cost del rebut augmenta de mica en mica i què podem fer per evitar-ho”, explica David Font, alcalde del municipi. Aquesta decisió es pren després d’incrementar el 2% el rebut pel 2022 dels residus en lloc de que pertocaria per IPC. “Si som capaços d’enviar menys residus a l’abocador, podrem compensar millor els costos”, ha volgut posar de manifest Font.
L’Ajuntament considera que hi ha marge de millora en el percentatge de recollida selectiva, situat al 80% a dia d’avui, per això vol compartir amb la ciutadania com es pot aconseguir de manera conjunta. Paral·lelament aquestes reunions també es faran pels barris, per apropar-se més a la ciutadania.
Gironella inicia reunions de sensibilització i transparència del porta a porta
S’analitzarà i es presentaran les dades del servei de recollida, i es desglossarà el cost del servei
ARA A PORTADA
Publicat el
05 de novembre de 2021 a
les 17:09
Et pot interessar
-
Societat
La Nou i Vilada voten dissabte si volen la central reversible de la Baells: «Acatarem el resultat que surti»
-
Societat
Puig-reig engega una campanya de mecenatge per restaurar vitralls de l'església de Sant Josep
-
Societat
Mor Beneta Comellas, dissenyadora i «ànima» de TV Berguedà
-
Societat
L'ACA inicia els tràmits per ampliar la depuradora de Montmajor
-
Societat
Berga tancarà les sortides cap al nord de la C-16 per evitar el «col·lapse» dels divendres
-
Societat
Què fer aquest cap de setmana al Berguedà: 6, 7 i 8 de febrer
