Gósol enceta l'any amb l'enèsima avaria de la cobertura telefònica

La desconnexió es manté des del 30 de desembre, si bé la companyia ha confirmat a l'Ajuntament que ha localitzat la incidència i que està lligada a un robatori de coure

Els últims talls han estat llargs i han afectat les jornades de màxima afluència al poble
Els últims talls han estat llargs i han afectat les jornades de màxima afluència al poble | ACN / Nia Escolà
02 de gener de 2025, 12:15
Actualitzat: 12:16h

Gósol ha canviat d'any arrossegant els problemes de comunicacions. I és que l'enèsima avaria del servei de telefonia i internet al poble de l'Alt Berguedà ha passat al 2025 i acumula ja quatre dies d'afectació al municipi. Així ho ha confirmat a Nació Berguedà l'alcalde, Rafel López, que titlla la incidència de "desgavell total" i avança que l'única companyia operadora, Movistar, ja hauria localitzat l'avaria.

"En un món que tots depenem de les comunicacions telefòniques i d’internet, trobem que la situació és surrealista", declara el batlle, que comparteix que el conjunt del poble continua sense cobertura. L'única escletxa de connexió és a través de la fibra òptica, la qual tan sols arriba a "un percentatge molt petit dels habitatges del poble", fent que el servei sigui ínfim. Aquest context, afirma López, perjudica el conjunt de la societat i l'economia gosolana, que lamenta que "afecta molt negativament el normal funcionament dels serveis i, per descomptat, la vida de tots els habitants".

"Aquestes avaries fan que els residents de les segones residències no vinguin, que els negocis no puguin cobrar, que no es puguin gestionar les reserves, que el dispensari mèdic no pugui operar, que l’Ajuntament es quedi bloquejat, que els habitants quedin incomunicats, que els veïns no puguin teletreballar…" cita d'exemple l'alcalde, recalcant a més el condicionant afectiu afegit pel context festiu i de celebració de les festes: "Que no es pugui ni contactar amb la família durant dates tan assenyalades és escandalós".

Però el més greu de la situació i el que més indigna l'equip de govern de l'Ajuntament de Gósol és que no es tracta precisament d'un fet aïllat. "Estem parlant del quinzè tall de telefonia durant el 2024 i el primer del 2025", assevera López, incidint a més que les darreres avaries han suposat desconnexions de llarga durada i en època de "màxima afluència al poble". És el cas del Pont de Tot Sants, quan el tall es va allargar "diversos dies", del Pont de la Puríssima, afectant "tota una setmana", i l'actual, per Cap d'Any i gairebé quatre jornades d'incomunicació.

Des del consistori estan en contacte amb la companyia responsable del servei, Movistar, la qual els ha comunicat aquest dijous que "tenen l'avaria localitzada, però es tracta d'una finca particular" i, per tant, treballen per contactar amb la propietat per accedir-hi i fer les reparacions escaients. Anteriorment, la mateixa operadora ja havia traslladat a l'Ajuntament que l'actual afectació responia a un robatori de coure, cosa que havia desconcertat encara més l'equip de govern pel fet que "no entenem per què els pobles del voltant no tenen aquest problema i nosaltres sí".