La cuina del Berguedà es promocionarà durant la Patum

Societat

Quatre restaurants de la comarca oferiran tapes elaborades especialment per a l'ocasió a través d'una food truck situada al passeig de la Indústria

Publicat el 12 de juny de 2017 a les 04:00
La cuina del Berguedà iniciarà una nova campanya de promoció durant aquesta propera Patum, amb la col·laboració de l’Agència de Desenvolupament del Berguedà i l’Associació d’Hosteleria i Turisme. Serà de la mà de quatre restaurants emblemàtics i una food truck instal•lada al passeig de la Indústria, amb l’objectiu d’oferir una alternativa a l’oferta gastronòmica actual, i posar més èmfasi en els productes berguedans. 

Els restaurants participants en la campanya seran Els Roures d’Espinalbet, el Niu Nou de Bagà, Cal Fuster de Viver i Serrateix i l’Hostal la Muntanya de Castellar de n’Hug, que han creat quatre plats nous, tot i que inspirats en els plats típics berguedans, que s’oferiran als visitants durant els dies de Patum a través de la food truck. D’aquesta manera, l’oferta gastronòmica del Berguedà fa una combinació entre tradició i qualitat, i es presenta al públic patumaire a través d’un nou format. 

Els plats que es podran trobar a la food truck seran la tapa del dimoni dels Roures, amb patates emmascarades, arengada, rosta de cansalada i bitxo; el llonguet de vedella amb salsa de bolets de l’Hostal la Muntanya; la panada de botifarra esparracada amb ceps del Niu Nou, i el falafel de pèsol negre amb amanida i salsa de iogurt de Cal Fuster. Per acabar, el toc dolç serà el pastisset “Borratxo de Patum”, que va regat amb barreja i està elaborat pel Restaurant Els Roures. Totes aquestes delícies estaran acompanyades per cervesa i vi negre ecològics, i també es podrà provar la recepta de barreja amb gas, inventada per l’ocasió per fer més especial la Patum del 2017. 
Escull Berguedà com la teva font preferida de Google