La setena corona de l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM) de Barcelona, conformada pel Berguedà, el Solsonès i el Ripollès, s'incorporarà definitivament al sistema tarifari integrat a partir de l'1 de juliol. L'avenç permetrà que els viatgers de les tres comarques, així com els que s'hi vulguin desplaçar, puguin fer ús dels títols i abonaments inclosos dins la tecnologia de la T-Mobilitat.
El secretari de Mobilitat i Infraestructures, Manel Nadal, i el director general de l’ATM de Barcelona, Manel Valdés, han explicat els detalls del desplegament en el decurs del Consell d'Alcaldies del Berguedà celebrat aquesta tarda a l'Espunyola. A grans trets, han desglossat com quedarà definida la setena corona a partir del sistema de zones i sectors, que en el cas de les tres comarques queden dividides en dues zones diferents, distingint el nord i el sud. Aquesta distinció afectarà el preu final dels desplaçaments, si bé el detall de les tarifes no es donarà a conèixer fins al dia 13 de juny, quan s'aprovin a la reunió del Consell d'Administració de l'ATM de Barcelona.
En tot cas, Nadal i Valdés han assenyalat que els preus beneficiaran notablement els usuaris habituals del transport públic i els col·lectius que es puguin incloure en algun títol específic com la T-Jove, la T-Usual, la T-16, entre altres. En canvi, és possible que resulti més car viatjar esporàdicament, ja que l'actual T-10, i que passarà a ser la T-Casual, probablement tindrà un preu més elevat. "L'usuari més habitual i els que el fan servir més, que són els joves, tindran una bonificació molt important i els sortirà molt més a compte que no pas l'actual abonament de 10 viatges", ha afirmat Nadal.
Al voltant de les actuals targetes, els ponents han confirmat la fi dels pack i abonaments que ara s'utilitzen, com els que proporcionen serveis cap al Bages i cap a Barcelona des del Berguedà. En tot cas, hi haurà un període en el qual mantindran la seva vigència, que encara no han determinat els dos agents implicats. Això i tota la nova oferta, sistemes, organització i, en definitiva, nova cultura del transport públic a la setena corona, s'informarà amb la difusió de material físic (díptics i fulletons) i digital (publicacions i una web per simular el nombre de zones per cada viatge). A petició de les alcaldies i el Consell Comarcal Berguedà, des de l'ATM també s'han compromès a celebrar algunes reunions al territori per poder explicar in situ la nova operativa.

- Manel Nadal, Manel Valdés i Elia Tortolero han participat en el Consell d'Alcaldies del Berguedà
- Lídia López
Marge de millora
El Govern és conscient dels inconvenients que es viuran les primeres jornades després del canvi, per això demana paciència i comprensió. Així, un cop el desplegament quedi consolidat, des del Departament de Territori obren la porta a continuar treballant en l'eficiència del sistema. Ho ha avançat la delegada del govern a la Catalunya Central, Elia Tortolero, qui ha demanat als alcaldes i alcaldesses que responguin la demanda d'informació que la consellera Sílvia Paneque ha fet arribar als consistoris demanant-los una valoració sobre l'estat del transport públic al seu municipi i les peticions per millorar-lo.
Cal tenir en compte que, tal com ha fet referència Nadal, una de les línies de treball de Territori és definir un sistema de "tarifes planes" que puguin flexibilitzar les barreres que actualment impliquen la distribució per zones. El secretari també s'ha mostrat a disposició de treballar en la millora de les freqüències, amb la mirada posada en l'any 2028, quan s’hauran de renovar les concessions. Abans, hi podria haver notícies sobre el Bus Exprés, anunciat fa un any.