L'Ajuntament de Borredà ha invertit 3.200 euros en restaurar l'antiga caseta anomenada “del Pare Coll”. Aquesta, construïda fa prop de 40 anys per la Congregació de Germanes Dominiques, està situada al camí dels Graus, per on passa el GR-4 que enllaça Borredà amb el monestir de la Portella, a la Quar, i fins el moment oferia un bon servei, tant per resguardar-se del fred a l'hivern, com per prendre la fresca a l'estiu.
Amb el temps, però, s'havien fet malbé la major part de les teules, i les bigues estaven força malmeses, segons ha informat el consistori, amb llates que s'havien podrit i posaven en perill la seva estabilitat. Per això, fa dos mesos es va dur a terme la seva restauració completa, posant bigues noves, llates i teules, tot recuperant el monument i facilitant un bon lloc per recuperar esforços amb uns paisatges “magnífics” de la vall de la riera de Margançol i el mateix poble de Borredà.
Segons la llegenda que dóna el nom a la caseta, quan el Pare Coll va venir caminant a predicar a Borredà, se li va aparèixer el dimoni en aquest indret. Malgrat això, ell va continuar el camí, mantenint la tasca predicadora fins el dia de la seva mort.
L'Ajuntament de Borredà inverteix 3.200 euros en restaurar la caseta del Pare Coll
El consistori canvia les bigues i la teulada de la casa, que serveix de refugi tant a l'hivern com a l'estiu
ARA A PORTADA
Publicat el 11 de juliol de 2016 a les 14:52
Et pot interessar
-
Societat Puig-reig rehabilitarà l'edifici històric de Cal Sastre de la Costa
-
Societat Què fer aquest cap de setmana al Berguedà: 1, 2 i 3 d'agost
-
Societat Una dotzena d'establiments i recursos del Berguedà fan un pas endavant en accessibilitat turística
-
Societat Olvan celebra la Festa Major amb música, activitats infantils, àpats populars i el nou Sindicat
-
Societat Bergacomercial celebra l'estiu sortejant un creuer pel Mediterrani
-
Societat Un ofici «en perill d'extinció»: els productors de formatge de pastor reclamen ajuts i menys burocràcia