Berga torna a acollir, a finals d'octubre, les Jornades de Divulgació Pediàtrica del Berguedà, que enguany es faran els dies 19 i 20 d'octubre, centrades en la salut d'infants i joves. Aquestes es realitzaran, per primera vegada, a la Sala d'Actes de la primera planta de l'Hospital Comarcal Sant Bernabé, amb inscripcions obertes a través de la web del centre.
Segons han informat, es tracta de dos dies de xerrades i tallers pràctics adreçats a professionals de la salut, famílies i educadors, on es posaran sobre la taula diferents aspectes relacionats amb la salut infantil i juvenil. Entre aquests, tallers de primers auxilis on aprendre les pautes bàsiques per actuar davant de qualsevol accident o malaltia. En aquests s'explicarà què cal fer en cas de cremades, ferides, intoxicacions o ennuegaments, i també es farà un repàs de com fer una reanimació cardiopulmonar bàsica. Per tal de preveure i organitzar millor els grups, les inscripcions per als tallers es tancaran el dia 11 d'octubre.
Per altra banda, també es faran xerrades sobre famílies d'acollida i addiccions, entre altres. El primer dia hi haurà la xerrada "Quan hem de portar el nostre fill a l'oftalmòleg?", a càrrec de l'oftalmòleg de l'Hospital Sant Bernabé, Carlos F. Penovi. Després del descans, hi haurà una taula rodona sobre les famílies d'acollida en la que participarà la directora general de l'Institut Català de l'Acolliment i l'Adopció (ICAA), Agnès Russinyol, i dues famílies berguedanes donaran a conèixer la seva experiència en l'acolliment d'infants. Divendres 20 serà el torn dels adolescents, amb una xerrada sobre abús de substàncies i addiccions en l'adolescència, a càrrec de la psiquiatra Mireia Malo. A continuació el pediatre de l'Hospital General de Vic, Eudald Sellarés, parlarà de dermatologia pediàtrica en la pràctica diària. Les Jornades es tancaran amb la presentació de la Fundació Joan Petit de nens amb càncer per part de dos dels seus responsables, Joan Torner i Gemma Viñals.
Les Jornades Pediàtriques de Berga se centraran en addiccions, primers auxilis i famílies d'acollida
Les jornades es faran els dies 19 i 20 d'octubre a la Sala d'Actes de l'Hospital Comarcal Sant Bernabé
ARA A PORTADA
Publicat el 04 d’octubre de 2017 a les 14:10
Actualitzat el 04 d’octubre de 2017 a les 14:16
Et pot interessar
-
Societat Beures, tapes i música en directe: així celebra Cal Rosal la Festeta de la Cervesa
-
Societat El Berguedà reclama a Red Eléctrica que faci realitat la subestació del polígon d'Olvan
-
Societat Fira de Santa Tecla 2025: programa, dates i horaris
-
Societat Les pluges regulars pronostiquen una bona temporada boletaire
-
Societat Finalitza la vaga a Liven-Paulig sense lligar cap acord sobre el conveni
-
Societat Gironella es proposa combatre la solitud no desitjada amb un projecte comunitari a l'hora de dinar