El Berguedà ha perdut qui va ser un dels grans referents de l'hostaleria a la comarca. Toni Barat ha mort aquest dijous 12 de setembre a l'edat de 76 anys. Barat va ser regidor de l'Ajuntament de Berga entre els anys 1999 i 2003 amb Josep Badia com a alcalde, però va dedicar la seva trajectòria professional a l'hostaleria. Durant molts anys va estar al capdavant del Celler la Tosca de Berga, un negoci familiar que s'estimava com un fill més.
Més tard, va entrar a formar part de la junta de l’Associació d’Hostaleria i Turisme del Berguedà l'any 1985 de la qual en va ser president molts anys fins que el 2019 va tancar la seva etapa amb l’entitat.
Tant l'Ajuntament de Berga com el Gremi d'Hostaleria han fet arribar mostres de condol a la família i lamenten la pèrdua del que descriuen un home amb empenta que es va fer estimar. En concret l'actual presidenta de l’associació, Sílvia Culell, ha recordat que la tasca feta per Barat “ens anima a continuar una feina més necessària que mai, en un moment en què la restauració berguedana encara nous reptes amb ganes i optimisme”.
📢 L’AjBerga lamenta la mort d’Antoni Barat Jové i vol transmetre el condol a familiars i amics, així com reconèixer la tasca com a regidor de la corporació municipal (1999-2003) i la seva dedicació i trajectòria en el sector de l’hostaleria, tant en l’àmbit públic com privat. pic.twitter.com/qX4hPmKFPP
— Ajuntament de Berga (@AjuntamentBerga) September 12, 2024
Qui vulgui donar l'últim adeu a Barat ho pot fer aquest divendres dia 13 de les 10 a les 13 h a la sala 2 del Tanatori Ferran de Berga. La cerimònia de comiat serà el mateix divendres a les 17 h al cementiri de la capital del Berguedà.