La Pujada a Coll de Pal compleix enguany els seus 36 anys de vida i ho fa amb una prova molt especial que ha estat batejada amb el nom de Pujada a Coll de Pal. Assalt a un rècord del segle passat. La prova se celebrarà el proper 10 d’abril i hi participaran 9 atletes d’elit (5 dones i 4 homes) que intentaran batre els rècords aconseguits per Rafa Garcia l’any 1988 (1:24:42) i Quima Casas l’any 1994 (1:47:59).
Els atletes que participaran a la prova seran Xavi Tomasa, Aleix Domènech, Roger Roca i Dani Osanz en categoria masculina i Sara Alonso, Eli Gordon, Bárbara Ramon, Jenny Spink i Núria Gil en categoria femenina. Els atletes provenen del món del trail running i de l’atletisme i hauran d’afrontar els 19,6 quilòmetres de recorregut que té la cursa i els 1.300 metres de desnivell positiu. La sortida de la prova serà a Bagà i l’arribada a Coll de Pal.
L’esdeveniment ha estat organitzat pels Amics de l’Atletisme de Bagà amb la col·laboració de Salomon i el Consell Comarcal del Berguedà i s’ha presentat avui a la seu del Consell amb la presència de Josep Noguera, president d’Amics de l’Atletisme de Bagà, Aleix Domènech, corredor de Salomon, Biel Ràfols, representant d’Sports Marqueting de Salomon i promotor d’aquesta prova, Josep Lara, president del Consell Comarcal, i Abel Garcia, conseller d’Esports.
Abel Garcia, conseller comarcal d’Esports, ha posat en valor la singularitat de la prova i ha destacat que servirà per promoure l’esport i la comarca. A més, Garcia també ha avançat que el circuit de la Pujada a Coll de Pal s’introduirà a l’Estació de Trail del Berguedà i quedarà “geolocalitzat i cronometrat els 365 dies de l’any”. Per altra banda, Josep Noguera, president dels Amics de l’Atletisme de Bagà, ha expressat el seu desig de poder celebrar, el proper 10 d’abril, un nou rècord. El repte, ha explicat Biel Ràfols, es podrà seguir en diferit la tarda del mateix 10 d’abril a través del canal de Facebook Live de Salomon i més endavant se’n farà un documental.
Una de les proves més antigues de Catalunya
La Pujada a Coll de Pal que van iniciar l’any 1984 treballadors del Túnel del Cadí és una de les proves més antigues que se celebren a Catalunya i també la cursa amb més desnivell en asfalt a Catalunya i la segona d’Espanya. Coll de Pal és el cinquè port més alt d’Espanya en asfalt. La pujada convencional a Coll de Pal tindrà lloc el 30 de maig.
Nou atletes intentaran batre els rècords de la Pujada a Coll de Pal
La prova se celebrarà el 10 d’abril amb sortida des de Bagà i arribada a Coll de Pal
- Presentació de la prova a la seu del Consell Comarcal del Berguedà -
- Laura Masnou
ARA A PORTADA
-
El PSC de Berga planteja tancar les entrades sud i centre quan hi hagi molt trànsit en sentit nord Lídia López
-
Dos dies consecutius de frenesí ciclista al Berguedà: aquest és el recorregut de la Volta a Catalunya 2026 Lídia López
-
Les alcaldies del Berguedà reclamaran conjuntament mesures per millorar la seguretat de la C-16 Redacció
-
-
Publicat el
24 de març de 2021 a
les 20:22
Actualitzat el
25 de març de 2021 a les
12:30
Et pot interessar
-
Societat
«Dones Actives» impulsa cinc activitats per reforçar la cohesió social entre les veïnes de Berga
-
Societat
El PP porta al Parlament la retirada de les cargoleres de l'Institut Guillem de Berguedà
-
Societat
Gironella es bolca amb el Carnestoltes amb dues jornades frenètiques de celebració
-
Societat
Sis restaurants acolliran els sopars maridats de la Cuina de la Caça i la Tòfona del Berguedà
-
Societat
Els recursos turístics del Berguedà tornen a superar els 200.000 visitants
-
Societat
Què fer aquest cap de setmana al Berguedà: 30 i 31 de gener, i 1 de febrer
