Ballar és fàcil amb The Risas

La banda de versions de funk i disco presentarà a l'Strenes el seu segon disc

Publicat el 01 d’abril de 2016 a les 17:38
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=H95fS-07Yic[/youtube]
Si es busca un grup que sigui definició de festa esbojarrada i de nit d’estiu a qualsevol de les barraques que es munten per Festa Major a Catalunya, aquest grup és The Risas. Onze nois de Sant Cugat d’entre 22 i 25 anys formen la banda que es crea el 2008 amb la intenció de ser un grup de versions de funk i disco però que amb els anys s’ha anat atrevint a fer els seus propis temes. Precisament aquest abril surt publicat el seu segon disc, Cucurelles, que vol ser una oda a la gresca desenfrenada amb ritmes excessivament ballables. 

El grup, que ja porta anys fent concerts assidus a la sala Luz de Gas i a festes majors de tot el país, es llença a l’aventura del nou repertori. Les noves cançons es col·loquen en un espai que poques vegades s’havia ocupat, el del funk dels vuitantes i la disco dels setantes en català. El to distès i desenfadat de la banda congenia molt bé amb cançons com les de Michael Jackson o Bruno Mars. La seva filosofia no podia ser una altre que: crear, reflexionar (amb unes copes a la mà), estimar i celebrar la festa extrema.

La producció del disc Cucurelles ha anat a càrrec dels experts en la matèria de la marxa catalana, com són Miguelito Superstar i Fundación Tony Manero. El quinze d’abril seran a La Mirona de Salt en el marc del festival Strenes dins la secció Descobertes, i la rauxa està assegurada. The Risas és un dels 7 artistes i grups que opten al Premi Descobertes NacióDigital del Festival Strenes de Girona.

[blockquote]Premi Descobertes NacióDigital, votacions fins al 17 d'abril

Del 2 al 24 d'abril, l'Strenes serà un gran escenari de les noves propostes dels artistes més destacats del país. Però el certamen també és una plataforma de descoberta musical. És per això que NacióDigital i l'organització del certamen impulsen en el Premi Descobertes NacióDigital per votació popular. Per votar, cal registrar-se i seleccionar el grup o artista desitjat des de la pàgina oficial. Es pot efectuar una votació cada dia fins al 17 d'abril.[/blockquote]