
Rafael de Ribot, en un dels estudis de Barcelona FM Foto: Josep Prat
Aleshores, Barcelona FM obria antena amb el primer raig de sol i tancava el seu primer dia tot just post, en un dia encara estiuenc. Des de les set del matí, fins a les nou de la nit, i amb blocs de trenta minuts. “Nosaltres ja érem especialistes en informació, per tant, tenia sentit que la informació formés part de la ràdio, a part que casa amb el mandat i esperit de servei públic”, explica el director de Continguts i Antena, Rafael de Ribot.

L'equip de Barcelona FM a l'estudi Foto: BFM
La necessitat d'una ràdio pública a Barcelona
Si calia una nova ràdio amb l’oferta radiofònica actual a Barcelona ho decidiran els barcelonins a través de les dades d’audiència, tot i que de Ribot n’adverteix els seus riscos: “Normalment les dades solen perjudicar les ràdios locals”. “Notàvem un dèficit, però si no hi fos també hauríem existit, perquè és la nostra funció com a servei públic”.
Amb tot, que la propietat dels mitjans sigui pública, ben sovint en fa qüestionar la seva independència, almenys de cara a l’opinió pública. “Nosaltres tenim molt clar que la nostra funció comporta compromís absolut amb rigorositat. Tot i així ja hem mirat de fer una ràdio no valorativa, i encara que hem de triar què cobrim i què no, ho fem amb honestedat”, afirma.
"Som una ràdio que s'adapta als barcelonins"
I, com no pot ser d’una altra manera, Barcelona pot tenir moltes característiques i, en concret, una la saben bé tots aquells qui van a treballar amb cotxe: el trànsit. És per això que, conscients de la seva importància, BarcelonaFM fa un seguiment actualitzat i continuat dels carrers i vies de la capital. “La importància és que la ràdio s’adapti a la gent, adaptar-se al ritme de vida de la gent. Des del cotxe és un dels llocs predominants des d’on la gent ens està escoltant”, argumenta el periodista.
En aquest sentit, "cada vegada hi ha més gent que ens escolta des de la feina", i doncs, "la manera de treballar canviarà, i haurà de fer-nos pensar com ens hi dirigim". Ara per ara, la seva cobertura multi-plataforma és total. "Tenim clar que el model digital anirà creixent i nosaltres sempre oferirem aplicacions per tots els dispositius, perquè la gent pugui tenir accés sempre que vulgui a la informació que donem".
El futur de Barcelona FM
100% Barcelona, però sempre conscients que el seu oient no vol quedar-se sense saber fets importants que hagin passat aquell dia a nivell nacional o internacional, els informatius donen els titulars que consideren oportuns, però sense ampliar-ne la informació. “Volem que qui ens escolti sàpiga que existeix aquella notícia, i així, si ho considera necessari, canvïi d’emissora”.