L'escriptora i traductora Bel Olid ha anunciat que deixa la presidència de l'Associació d'Escriptors en Llengua Catalana (AELC) després de set anys. En declaracions a NacióDigital, mitjà on col·labora com a articulista, Olid ha explicat que abandona la presidència abans d'acabar el mandat per motius personals i perquè prefereix que ocupi el càrrec alguna persona "amb més temps i energia".
Fins el 13 de febrer es poden presentar candidatures per presidir l'entitat. Olid ha explicat que deixa el càrrec amb "la tranquil·litat" d'haver fet tot el que ha pogut i la confiança que la junta de l'AELC, amb el nou president, "fa una feina increïble". La seva sortida es farà oficial al març, un cop s'hagi fet l'elecció de la persona que encapçalarà l'entitat.
L'AELC és l'entitat que aplega els escriptors en llengua catalana. Fundada el 1977, la major part de la seva actuació es desplega als territoris dels Països Catalans. A dia d'avui té més de 1.600 socis. Olid va arribar a la presidència el 2015, després d'uns anys a la junta directiva, agafant el relleu de Guillem-Jordi Graells. L'escriptora fa un pas al costat i l'entitat obre, a partir d'ara, període electoral a l'espera de veure quines candidatures s'hi presenten.
Bel Olid deixa la presidència de l'Associació d'Escriptors en Llengua Catalana
Cultura
L'escriptora i traductora ostentava el càrrec des de feia set anys i el deixa per motius personals
ARA A PORTADA
Publicat el
15 de gener de 2022 a
les 12:22
Et pot interessar
-
Cultura
Què fer si t'han estafat amb les entrades d'Oques Grasses: els Mossos d'Esquadra ho expliquen
-
Cultura
Denuncien una macroestafa amb les entrades dels concerts de comiat d'Oques Grasses
-
Cultura
«Amb els llibres et fas unes expectatives molt altes del que serà la teva vida adulta»
-
Cultura
Qui canta els mals espanta: «Sense festa no hi ha llengua»
-
Cultura Estopa estrena «Bicho raro», primer avançament del nou disc «La Maketa»
-
Cultura
Isabel Allende guanya el Premi Planeta amb la novel·la «La hora antes del alba»
