Sis de cada deu ciutadans prefereixen consumir productes culturals en català, essent el grup més procliu el dels més joves, amb més estudis i més poder adquisitiu, segons l'estudi 'Òmnibus' del Centre d'Estudis d'Opinió (CEO) de la Generalitat. L'estudi evidència que el 56,8% dels ciutadans enquestats prefereix productes culturals en català; al 17,8% li és indiferent, i el 23,9% no els prefereix en català -mentre que l'1,5% no es pronuncia-.
Les dades mostren que la demanda potencial de productes culturals en català és superior fins i tot al percentatge de població que té el català com a llengua habitual. Per edats, la franja que es mostra més d'acord amb el consum de productes en català correspon amb els joves d'entre 18 i 24 anys, amb un 66,6%, seguits pels de 25 a 34 anys, amb un 58,1%. En relació amb els nivells d'estudis, les dades de l'estudi reflecteixen que les persones amb més formació són les que més favorables són al consum cultural en català.
Pel que fa al lloc de naixement, el 64,3% dels catalans de naixement prefereixen l'oferta en català; els procedents d'altres comunitats prefereixen per igual una llengua o altra, i els nascuts a la Unió Europea (UE) i a la resta del món prefereixen consumir en català.
El 56% de ciutadans prefereixen productes culturals en català
El col·lectiu més procliu al consum en llengua pròpia és el dels joves
ARA A PORTADA
Publicat el 03 de març de 2014 a les 15:46
Et pot interessar
-
Cultura Segones Creus de Sant Jordi del postprocés: «Cal que insistim en allò que ens uneix»
-
Cultura Mor l'escriptor de novel·la històrica Chufo Lloréns
-
Cultura Eduardo Mendoza guanya el Premi Princesa d'Astúries de les Lletres 2025
-
Cultura Mor als 83 anys l'artista i comissari d'art Antoni Mercader
-
Cultura Tania Tapia se suma a Nació per explicar el Madrid del poder
-
Cultura Mor Joan de Sagarra: cronista, escriptor i crític de teatre