[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=LXowI39RL1g[/youtube]
El cinema català segueix trencant fronteres i barreres gràcies a la seva creixent qualitat. La plataforma Filmin exportarà les pel·lícules fetes a casa nostra en el marc de la pròxima edició internacional de l'Atlàntida Film Festival -al desembre-. Concretament, el cinema català aterrarà per primer cop en plenitud en un festival de cinema a cinc països europeus (Sèrbia, Grècia, Albània, Romania i Bulgària), que se sumen a Portugal per a la nova edició.
El festival es va inaugurar fa una dècada a Mallorca -on se segueix fent de manera presencial, tot i que aquest any amb menor incidència per la pandèmia- i ara es prepara per a la seva edició internacional, entre l'1 i el 31 de desembre. El certamen fa el salt a nous territoris gràcies a la col·laboració del Programa MEDIA Europa creativa de la Unió Europea.
De la mà de l'Institut Ramon Llull, Atlàntida Film Fest exporta Catalan Focus, una selecció el propòsit és fer visible el talent català més enllà de les nostres fronteres. Així, nou títols catalans tindran l'oportunitat d'arribar a el públic internacional:
- Els dies que vindran (Carles Marqués-Marcet, 2019)
- La mort de Guillem (Carles Marqués-Marcet, 2020)
- La hija de un ladrón (Belén Funes, 2020)
- 7 razones para huir (Esteve Soler, Gerard Quinto, David Torras, 2018)
- Ojos negros (Marta Lallana, Ivet Castillo, 2019)
- La filla d’algú (Marcel Alcántara, Gerard V. Cortés, 2019)
- Suc de Síndria (Irene Moray, 2019)
- Después también (Carla Simón, 2019)
- La última virgen (Bárbara Farré, 2018)
Filmin exporta el cinema català arreu d'Europa a través de l'Atlàntida Film Fest
La plataforma organitza el major certamen cinematogràfic online del continent, on es duran produccions catalanes a països com Hongria, Portugal, Sèrbia i Rumania
ARA A PORTADA
-
-
-
ERC insisteix a culpar Montero del bloqueig del finançament: «Tot és per unes eleccions que perdrà» Lluís Girona Boffi
-
Montero garanteix el model de finançament «com més aviat millor» però esquiva l'ordinalitat Bernat Surroca Albet
-
«Cal aturar el deteriorament de la democràcia»: el poder econòmic empeny per aprovar pressupostos Pep Martí i Vallverdú
Publicat el 19 de novembre de 2020 a les 21:25
Actualitzat el 19 de novembre de 2020 a les 21:32
Et pot interessar
-
Cultura
Cuinar i menjar en català: expressions i paraules que has de conèixer
-
Cultura
Mor Ace Frehley, icònic guitarrista de KISS, als 74 anys
-
Cultura
L'Associació Catalana de la Premsa Comarcal s'adhereix al Pacte Nacional per la Llengua
-
Cultura
Juan del Val guanya el Premi Planeta amb la novel·la «Vera, una historia de amor»
-
Cultura
És oficial: Amaia Montero torna a La Oreja de Van Gogh
-
Cultura
«Dues de cada tres persones són edatistes»: neix un congrés per combatre la discriminació per edat
