La majoria de notícies publicades en referència a la candidatura del cementiri nuclear d’Ascó han estat pràcticament monopolitzades per la polèmica política, d’una banda, i pel conflicte social entre partidaris i detractors de la instal·lació, de l’altra. Aquesta és una de les principals conclusions que es pot extreure de l’informe Anàlisi del tractament en la premsa catalana de la candidatura d’Ascó per acollir un magatzem de residus nuclears que acaba de publicar l’Observatori Crític del Mitjans, Media.cat, impulsat pel Grup de Periodistes Ramon Barnils i la Fundació ESCACC.
L’estudi, realitzat pel periodista Daniel Camon i l’ambientòloga Sílvia Martín, analitza la premsa catalana generalista durant el període de nou mesos des de que el govern espanyol va obrir el procés per presentar candidatures (desembre de 2009) fins l’agost de 2010. L’informe constata que més del 60% de les fonts consultades en el conjunt de peces analitzades són polítiques, mentre que la suma del conjunt de les fonts científiques, ambientals, d’empreses i d’organismes amb responsabilitat energètica, està per sota del 5%. En aquest sentit, els diaris s’han limitat a reproduir les declaracions, les dades i la informació ambiental que aporten els portaveus polítics, o bé, en menor mesura, les entitats civils i els organismes amb responsabilitat energètica o nuclear.
La polèmica política ha centrat el debat sobre l'MTC nuclear d’Ascó
Un informe de Media.cat diu que la premsa escrita s’ha supeditat a declaracions i conflictes
ARA A PORTADA
Publicat el 23 de març de 2011 a les 10:08
Et pot interessar
-
Cultura «En llengua, Barcelona pot acabar com Perpinyà»
-
Cultura Petició de declaració d'espoli: un nou recurs per frenar el trasllat de les pintures de Sixena
-
Cultura Pesillà de la Ribera s'omple per batre el rècord de la sardana més multitudinària de la història
-
Cultura Descobertes unes pintures amagades durant 27 anys a la capella Gitana de la presó de la Model
-
Cultura La premsa valencianista (1837-1977)
-
Cultura L'Aragó retira els tècnics del MNAC mentre insisteix en la documentació de les obres de Sixena