"Estic molt contenta per aquest segon aniversari de Catorze", ha explicat emocionada a NacióDigital l'escriptora, periodista i directora del magazín cultural, Eva Piquer. Catorze va néixer l'1 d'abril del 2014, i forma part del grup NacióDigital.
Segons la seva impulsora, el projecte era arriscat però ella estava convençuda que sortiria endavant: "D'entrada, tenia molts handicaps pronosticats: era un mitjà digital, difícil de monetitzar, en català i, a sobre, enfocat al sector cultural que sempre va molt coix de diners". Però en només dos anys, la revista cultural ha capgirat tots els mals pronòstics i s'ha posicionat en primer lloc en el rànquing de les publicacions digitals culturals. El passat mes de febrer van tenir una xifra rècord de 352.532 usuaris únics.
"Posem ànima a cadascuna de les peces que publiquem. És una elaboració molt artesana. I crec que ha estat el factor principal per captar una audiència fidel, que aprecia el producte que oferim, que valora més la qualitat abans que la quantitat d'informacions i que té un punt de recomanació". Entre els col·laboradors habituals de Catorze hi ha l'actriu Sílvia Bel; els il·lustradors Ignasi Blanch, Eva Armisén i Cristina Losantos; a més dels escriptors Lolita Bosch, Care Santos i Míriam Cano. "Som, sobretot, una plataforma de creació. El nostre lema és: Volem ser, fer i encomanar cultura", assenyala Eva Piquer.
Piquer explica que en cap moment s'han marcat fer un seguiment exhaustiu de l'actualitat, si no que més aviat volen estar atents a moments especials del sector cultural com pot ser l'especial "25 anys sense la Montserrat Roig" que publiquen aquests dies. "És un magazín molt en positiu, en favor de la cultura i de la vida". Catorze va ser destacat l'any passat amb el Premi Lletra 2015, com la millor iniciativa digital.