L'escriptor i periodista Marc Moreno, ha estat el guanyador de la vuitena edició del Premi Crims de Tinta, que convoca l'editorial RBA, amb l'obra Temps de rates, ambientada al barri barceloní de La Verneda. El jurat –format per Paco Camarasa, Cristina Manresa, Carlos Zanón, Miguel Ángel Díaz, i Jordi Rourera– ha decidit atorgar per unanimitat el premi a la novel·la de Moreno, presentada sense pseudònim, per "la força dramàtica de l'argument i d'uns personatges desesperats i la mirada gens complaent a una realitat gairebé sempre amagada".
El jurat ha destacat, del llibre, una trama "que no s'atura en cap moment". Des del tret de sortida –una motxilla plena de cocaïna que canvia de mans–, el protagonista de Temps de rates es veu ficat en un dilema sense solució que fa de motor –eficient i de gran potència argumental– a tota la novel·la. També ha tingut en compte el fet de "portar a l'extrem l'arquetip dels perdedors, creant uns antiherois supervivents i amorals que, malgrat tots els seus esforços per aconseguir el contrari, generen l'empatia en els lectors".
Marc Moreno (1977) és un nom molt conegut en l'àmbit de la novel·la negra. A banda de ser autor de diversos llibres, també és l'editor fundador de l'editorial Llibres del delicte, "una col·lecció més que una editorial, amb volums numerats, amb la mateixa coberta, el mateix estil i amb una cura especial pel disseny", tal com afirmava fa uns mesos. Persistència, ofici i il·lusió, sumats a la bona feina, han acabat sent els ingredients de l'èxit d'una editorial "Km.0".
Temps de rates, a la venda aquest divendres, 27 de gener
El Premi Crims de Tinta és un referent del gènere negre i policíac en llengua catalana, una baula que ha contribuït "a normalitzar-lo i consolidar-lo". Altres autors que han guanyat el guardó en edicions anteriors són Marc Pastor, Carles Quílez, Teresa Solana, Agustí Vehí, Andreu Martín, Emili Bayo o l'any passat, Núria Cadenes, amb la novel·la Tota la veritat.
Marc Moreno guanya el VIII premi Crims de Tinta amb «Temps de rates»
L'obra és ambientada al barri barceloní de La Verneda i surt a la venda aquest mateix divendres
ARA A PORTADA
-
-
És una onada de calor? Aquestes són les condicions del Meteocat per decretar-la Arnau Urgell i Vidal
-
-
«Ens vam casar quan es va legalitzar el matrimoni igualitari perquè hem de fer servir els drets que conquerim» Marc Orts i Cussó
-
El col·lectiu LGTBI+ i la comunitat internacional desafien Orbán amb una marxa massiva per l'Orgull a Budapest Redacció
Publicat el 26 de gener de 2017 a les 19:30
Et pot interessar
-
Cultura «Si s'haguessin deixat les pintures a Sixena ja no existirien»
-
Cultura Pilarín Bayés reconeix haver perdut la Creu de Sant Jordi: «L'última me la van fer pagar»
-
Cultura Tatxo Benet tanca el Museu de l'Art Prohibit de Barcelona
-
Cultura Mor Arturo San Agustín, periodista i cronista especialitzat en Barcelona
-
Cultura Aragó presentarà divendres al jutjat la reclamació per a l’execució forçosa de la sentència de Sixena
-
Cultura Els castellers, més enllà de Catalunya: els països que no sabies que en tenen