Nació Digital triplica audiència

Publicat el 19 d’abril de 2011 a les 08:40
Nació Digital és el mitjà en català que creix més respecte a la xifra de l'any passat. Grafisme: Susana Perdomo/N.D.

El triple que fa un any. Les xifres de Nació Digital han marcat un nou rècord, al llarg del passat mes de març, que col·loca el grup entre els de més penetració a Catalunya. Concretament, la medició de Nielsen/OJD atorga un total de 265.659 navegadors únics -equivalent de lectors en l'àmbit digital-, que han generat gairebé 700 mil visites i un global que depassa llargament els cinc milions de notícies consultades.

En aquest últim concepte (pàgines vistes), Nació Digital ocupa el segon lloc del rànquing, immediatament darrere de l'edició digital del diari Ara i per sobre de l'Avui.cat i 3cat24.cat, que ocupen el tercer i quart llocs, respectivament. En percentatge, les xifres són igualment eloqüents: els lectors s'han incrementat un 283%, les visites un 357% i les notícies consultades un 346%.

Expansió

Tot aquest creixement es deu a l'expansió del grup, que aplega una dotzena d'edicions territorials i diverses publicacions temàtiques. A més, Nació Digital, la capçalera generalista, ha tingut un creixement molt destacat, tant en lectors com en influència periodística. Al llarg d'aquest últim any, el grup ha incorporat algunes de les principals firmes d'aquest país, com Vicent Sanchis, Matthew Tree, Xavier Roig, Alfred Bosch, Josep-Lluís Carod-Rovira, Patrícia Gabancho, Montserrat Nebrera, Lluís Bou, Xavier Vilà, Jordi de la Torre, Eva Piquer, Blanca Busquets, Marta Lasalas, Jordi Finestres, Jordi Badia, Joan Vila, Lluís Montserrat i Jordi Casals, entre d'altres.

En aquests últims mesos, el Grup Nació Digital també ha adquirit Edicat, empresa editora de les capçaleres de paper Secundèria i Hiperbòlic i de Deria.cat, en l'àmbit digital. En conjunt, les dues revistes mensuals gratuïtes tenen un tiratge global de 60.000 exemplars, orientades al públic estudiant, tant universitari com d'educació secundària.