
Pep Dardanyà, director de l’Espai Cultura Fundació Sabadell 1859; Quim Carné, regidor de Cultura; Arnau Solsona, codirector de l'Embassa't i Eva Buch, directora del Museu del Gas de la Fundació Gas Natural Fenosa. Foto: Norma Vidal
La setena edició del Festival Independent del Vallès, l'Embassa't, ja ho té tot a punt. Amb un cartell que inclou artistes de primer nivell com Miqui Puig, Joan Miquel Oliver, Pau Vallvé o Núria Graham i el grup internacional Is Tropical, la cita es presenta amb la voluntat de mantenir la qualitat i reivindicar el seu paper de referent a la ciutat i la comarca. Alhora, vol ser un aparador per les propostes emergents que sorgeixen al Vallès, per la qual cosa també incorpora propostes com els sabadellencs Tercer Semestre, la jove banda Opatov de Cerdanyola o el trio M.A.D! de Rubí. Tot plegat en dos espais privilegiats, com són els Jardins de l'espai Cultura i el mirador del Museu del Gas, a més del Kräsna, com a local on es tancarà la programació a partir de les 03:00 hores.
L'Embassa't 2015 s'ha presentat oficialment aquest dimarts a l'Espai Cultura de l'Antiga Caixa Sabadell. Segons ha explicat el codirector del festival, Arnau Solsona, l'objectiu és mantenir la qualitat del certamen i alhora "fer que Sabadell se senti orgullosa" d'acollir-lo.
Per la seva banda, el regidor de Cultura, Quim Carné, ha destacat el fet que es tracta d’un festival "que ha sabut aguantar els anys difícils de la crisi, ha tingut molts ajuts però sempre molt limitats" i ha assegurat que és un orgull que existeixi a la ciutat. "És un festival digne, que té cura de l’entorn i del veïnat, que convida a gaudir-lo i fer-lo gran. Que no vol buscar
més espectadors sinó ser referent de qualitat i ho ha aconseguit", ha considerat.
Per la seva banda, Pep Dardanyà, director de l’Espai Cultura Fundació Sabadell 1859, ha elogiat que la cita hagi assolit l'edició número 7. Finalment, Eva Buch, directora del Museu del Gas de la Fundació Gas Natural Fenosa, ha expressat "la satisfacció i alegria per estar en aquesta iniciativa un any més" i ha reafirmat el seu compromís envers l'Embassat.
Una trentena d'actuacions
La programació arrencarà dijous 11 de juny amb el concert inaugural que inclou les actuacions de Johnny Quid, Pantaleó, El tercer Semestre i Miqui Puig. Divendres arribarà el torn d'Adrià Puntí, Joan Miquel Oliver, Ferran Palau, Ocellot, The Zephyr, Bones, Vallès, Talktome, DJ Capo, Galix, Gullen, M.A.D! i Mans O. Per dissabte els plats forts seran Is Tropical, El Último Vecino, Pau Vallvé, Núria Graham, Opatov, Pau Roca, Olde Gods, Der Panter, Hal 9000, JMII, Polpaz i Sunny Graves.
Solsona ha destacat algunes d'aquestes actuacions com la de Pau Vallvé, que presentarà el seu disc en solitari o la de Núria Graham, que torna a Sabadell després d'haver participat en els vermuts que van organitzar-se al Museu del Gas: "És l'artista insultantment més jove i amb més talent que hi ha actualment", assegura el responsable de l'Embassa't que també posa en valor la presència dels Is Tropical, "una formació internacional que no sol estar present fora dels circuits habituals".
En aquesta mateixa línia ha destacat l'aposta per formacions del Vallès com els sabadellencs Tercer Semestre, la jove banda Opatov de Cerdanyola o el trio M.A.D! de Rubí que fusiona electrònica i rock.
Petit Embassa't
Per quart any consecutiu el dissabte de festival dedicarà les primeres hores al públic més petit de casa. S'oferiran tres hores de tallers, jocs i interaccions que busquen apropar la música a aquests nous espectadors. En aquest marc destaca el concert que oferirà la cantant infantil Dàmaris Gelabert, un dels fenomens de la música infantil del país.
Major descans pels veïns
Amb l'objectiu de reduir al màxim les molèsties que aquesta celebració causen als veïns, s'ha retardat l'inici de les proves de so fins el migdia. Alhora s'ha previst un espai alternatiu al local Kräsna per aquells que vulguin seguir la festa més enllà de les 03:00 hores, quan acabi la programació oficial.
Les entrades es poden adquirir a Kafka Bar i l'Alliance Française o a través de Sabadell Cultura.