Unes 13.000 persones han passat, entre dijous i aquest diumenge, per la primera Mostra del Patrimoni Immaterial a Barcelona "Som Cultura Popular", que s'ha fet a la Fàbrica de Creació Fabra i Coats del districte de Sant Andreu. La trobada, que neix amb la voluntat d'esdevenir una cita que se celebri cada dos anys, ha aplegat més de 130 associacions de cultura popular.
Durant els quatre dies que ha durat la mostra, impulsada per l'Ajuntament de Barcelona, s'han fet prop de 300 activitats des de dos vessants diferents. D'una banda, activitats dirigides als col·lectius de la cultura popular i al món científic i, de l'altra, un seguit d'activitats per aproximar aquest sector al públic general.
Segons un comunicat del consistori, els màxims responsables de cultura popular de l'Ajuntament i la Generalitat han considerat que la convocatòria ha estat un "èxit" i ja planegen fer una proposta de continuïtat d'aquesta cita consensuada amb el sector.
Així, articulada en 16 àmbits específics, pretén convertir-se en un espai de reflexió al voltant de la cultura popular. Durant els quatre dies que ha durat ha acollit danses tradicionals, bastoners, castellers, gegants i teatre.
Divendres, la Mostra del Patrimoni Immaterial a Barcelona es va centrar en les trobades adreçades als professionals i als tallers per a les escoles de Sant Andreu. Dissabte es va intensificar notablement el nombre de visites a la Mostra, en bona part gràcies a les actuacions, totes elles de caràcter gratuït. D’entre elles destaca l'actuació de la Cobla Sant Jordi–Ciutat de Barcelona, el Ball de Rams de Sant Andreu del Palomar a càrrec de l’Esbart Maragall o la demostració de les Festes de l’Ós, una representació dels artífexs d’aquesta festa que se celebra durant el mes de febrer a les poblacions d’Arles, Prats de Molló i Sant Llorenç de Cerdans. També va tenir molt seguiment l’actuació dels Versots infernals - Diables del Clot i el taller de ball de bot de Mallorca i ballada popular a càrrec de Ballugall.
Una altra de les apostes del "Som Cultura Popular" han estat els debats, entre els quals destaquen dos de temàtica castellera: un sobre el concurs de Tarragona vist per colles que no aspiren a guanyar-lo i l'altre sobre mitjans i informadors castellers digitals.
Unes 13.000 persones participen a la mostra «Som Cultura Popular»
Durant quatre dies la Fàbrica de Creació Fabra i Coats, al barri de Sant Andreu, s'ha convertit en l'epicentre de la primera Mostra del Patrimoni Immaterial a Barcelona
ARA A PORTADA
Publicat el
24 de gener de 2016 a
les 18:22
Actualitzat el
24 de gener de 2016 a les
20:35
Et pot interessar
-
Cultura
El Llum BCN tanca l'edició de 2026 amb 300.000 visitants
-
Cultura
D'on venen les paraules en català «d'antes»?
-
Cultura
Torna el Llum BCN: horaris, ubicacions i artistes
-
Cultura
Carme Elias rep la Medalla d’Or al Mèrit Cultural de Barcelona: «Visc el present i no penso en després»
-
Cultura
Francesc Torralba: «La desesperació condueix a l'autodestrucció i al suïcidi»
-
Cultura
La crisi de Rodalies afecta el nombre de visitants de la Fira de la Candelera
