
El president d'Aena, José Manuel Vargas, ha tancat la porta aquest dilluns a que l'aeroport del Prat tingui un model de gestió pròpia a causa dels compromisos financers que la companyia té amb els bancs que han permès les grans inversions dels últims anys, com la T1 de Barcelona.
"No és possible pensar en una fragmentació de la companyia des de la perspectiva dels bancs que han finançat la construcció dels aeroports que tots podem gaudir avui", ha manifestat Vargas en un dinar-col·loqui de Barcelona Tribuna. "La gestió de l'Aeroport del Prat, com la resta d'aeroports de la xarxa, està encarregada a una companyia que ha estat la que ha recollit del mercat el finançament de les seves infraestructures", ha afegit en declaracions als mitjans i ha reiterat que Aena és un operador global amb un gran potencial, davant del que ha afirmat: "No sembla raonable destruir el que hi ha per construir no se sap què".
A més, Vargas ha afegit que el potencial global d'Aena beneficia companyies catalanes com Áreas, Pans Food i Mango, i ha considerat que la gestió separada "no tindria sentit des d'una perspectiva empresarial". Vargas ha aplaudit la col·laboració entre la Generalitat, l'Ajuntament i Aena, el que ha assegurat que està permetent "un dels desenvolupaments més potents del món" per a l'Aeroport del Prat.
Sistema de treball "modèlic"
Així mateix, el president d'Aena ha assegurat que el sistema de treball a l'Aeroport del Prat amb les institucions catalanes ha estat "modèlic", i ha aplaudit que les estratègies públiques estiguin alineades amb les de la principal aerolínia de la infraestructura, Vueling, de la qual ha exalçat la seva eficiència en les línies de curt i mitja abast i ha augurat un "futur extraordinari" per al Prat, tot assegurant que l'any vinent es registraran xifres de molt creixement.
Pel que fa a la caiguda de passatgers de Madrid-Barajas, ha assenyalat que es deu sobretot a la caiguda del consum domèstic, degut a la crisi econòmica i al desenvolupament de la xarxa d'alta velocitat, i ha constatat que entre 2007 i 2013 ha perdut gairebé 13 milions de passatgers, dels quals 11,5 milions són passatgers espanyols.
Alhora, ha admès que Barajas té un "problema molt seriós" relacionat amb Iberia, que no té les condicions adequades per sostenir el creixement de l'aeroport, al contrari del que passa a Barcelona amb Vueling.