La Comissió Europea aposta perquè la recapitalització de les cinc entitats bancàries que van suspendre les proves de solvència de l'EBA arribi a través del mateix sector privat. El comissari de Mercat Intern, Michel Barnier, ha recordat però que"cada país ha d'assumir les conseqüències" de les proves i fer "els esforços de recapitlatizació necessaris" per refinançar els bancs que no van arribar al mínim marcat per l'Autoritat Bancària Europa i "potser també" els que van aprovar amb una nota baixa, entre el 5 i el 6%. Recau en cada estat jutjar si fa falta la intervenció pública, ha explicat el Comissari, però en tot cas, si l'ajuda és estatal, "s'hauran de seguir" les normes europees de competència.
En el cas de l'Estat espanyol l'ajuda als bancs s'articula a través del FROB, un mecanisme aprovat per la Comissió Europea.
A més, el comissari Barnier també ha volgut recalcar "la transparència" de l'Estat espanyol en decidir presentar 25 -de les 91- entitats bancàries que s'avaluaven davant de l'EBA. Amb els resultats de les proves de solvència, "s'ha observat objectivament que els principals bancs espanyols són sòlids", perquè els que van suspendre, com Catalunya Caixa i Unnim, són de perfil "més aviat regional".
El comissari ha afegit també que entén "el desacord" entre l'entitat reguladora europea i el Banc d'Espanya a l'hora de qualificar les caixes i els bancs. En funció de si s'inclouen les provisions dinàmiques al capital, les entitats obtenen més bona nota.
Brussel·les aposta per la recapitalizació privada per a les caixes suspeses
La Comissió valora "la transparència" de presentar 25 entitats al test d'estrès
ARA A PORTADA
Publicat el 18 de juliol de 2011 a les 12:40
Et pot interessar
-
Economia Espanya tanca el primer trimestre amb un dèficit del 2,7%, per sota de la mitjana europea
-
Economia L'administració merescuda
-
Economia En quins casos s'ha de declarar una donació familiar a Hisenda?
-
Economia Brussel·les obre un procediment d'infracció a l'Estat per la intervenció en l'opa del Sabadell
-
Economia El govern espanyol estudia la retirada d'oli d'oliva per evitar l'excés d'oferta
-
Economia BBVA Research adverteix d'una desacceleració de l'economia catalana el 2026