Gortázar, número dos del president Isidre Fainé a l'entitat, ha parlat d'"un semestre molt sòlid en tots els camps: ha augmentat l'activitat, hi ha una millora sostenible i un manteniment de balanç notable. La integració de Barclays ha estat un reforçament important pel que fa a increment d'activitat: suposa quasi mig milió de clients més". Igualment ha destacat un seguit de reconeixements obtinguts aquests mesos per CaixaBank, com el Premi al millor banc de l'Estat concedit per Euromoney.
Una dada clau per entendre el quadre de resultats és el descens de la ràtio de morositat, que es produeix en tots els segments, i se situa en un 9% després de reduir-se 64 punts bàsics durant l'any. Una dada encara més remarcable després d'haver incorporat Barclays.
El conseller delegat ha fet una relació dels diferents índexs econòmics de l'entitat. Els crèdits augmenten fins als 211.559 milions, és a dir, un increment del 7,3%. L'entitat manté el lideratge pel que fa a productes d'inversió i previsió de patrimoni. En patrimoni gestionat, lidera amb 38.254 milions. En fons d'inversió, InverCaixa es planta amb una quota de mercat del 17,5%. En el capítol de plans de pensions, gestiona el 21% de quota de mercat.
La liquiditat bancària està situada en aquests moments en 54.015 milions d'euros (això a data del 30 de juny). Certament, és una dada que subratlla una posició molt forta.

Un moment de la roda de premsa. Foto: Adrià Costa
En el transcurs de la presentació, Gonzalo Gortázar ha volgut destacar el vessant social de l'entitat que, tot i ser un banc, mostra l'Obra Social com un dels seus vessants més actius. De tots els camps socials on l'entitat intervé, Gortázar ha incidit en la vivenda.
Hi ha un seguit de programes de CaixaBank que incideixen de ple en habitatge, qualificat pel conseller delegat com "un dels principals problemes que hem d'afrontar com a societat. Tenim diversos programes d'accés a habitatge social i ja tenim 30.000 habitatges que hem posat a l'abast de col·lectius amb dificultats".
"Diàleg" per resoldre el conflicte polític
A preguntes dels periodistes sobre la situació política, Gortázar només ha dit que "hem estat insistents defensant el diàleg com a sortida política. L'actual conflicte només es resoldrà amb diàleg". I ha recordat que "la nostra prioritat és el negoci. Tenim catorze milions de clients, molts d'ells catalans però també de la resta de l'Estat".

Gonzalo Gortázar, conseller delegat de Caixabanc Foto: Adrià Costa