
Una de les dues centrals sindicals més importants, CCOO de Catalunya, en el marc de les negociacions amb el Comitè, ha presentat aquest divendres al Departament d’Empresa i Ocupació de la Generalitat de Catalunya una proposta d’expedient de regulació d’ocupació.
Segons informa el sindicat "l’expedient s’ha presentat d’acord amb la normativa prèvia a la reforma laboral aprovada pel govern del Partit Popular i té per objecte adequar la despesa del sindicat a la nova realitat econòmica.
Així mateix la direcció de CCOO assegura que l’afectació a persones es farà a partir de criteris de "voluntarietat, reducció de jornada, accés a jubilacions avançades i altres mesures que minimitzin el nombre de persones afectades".
La disminució d’ingressos que justificaria l'ERO és conseqüència "del canvi de quota de persones en actiu a persones en situació d’atur (reducció del 50% de la quota d’afiliació), a la desafiliació i dificultat de noves afiliacions per la caiguda de la població assalariada, que és la font d’ingressos principal del sindicat".
D’altra banda el sindicat també recorda que "han caigut els ingressos provinents de les Administracions Públiques per les tasques de caire sindical, social o institucionals que desenvolupem pel conjunt de treballadors i treballadores".