
Els quatre nous dissenys de les llaunes de Coca-Cola.
La beguda Coca-Cola es reinventa i llança una nova estratègia de 'marca única', mitjançant la qual tenyeix de vermell tots els seus envasos amb l'objectiu de recuperar la identitat de la marca i connectar amb el consumidor per fer més fàcil la seva elecció en els lineals. En concret i sota aquest enfocament, les diferents varietats de la família Coca-Cola -que inclou Coca-Cola, Coca-Cola light i Coca-Cola Zero- s'unificaran sota una identitat i comunicació comunes. Així, es canvia el disseny, i cada llauna i ampolla tindran el mateix estil amb diferents colors per distingir cada varietat.
Així, aquest canvi, segons ha explicat la multinacional, representa un pas cap endavant per a Coca-Cola, que situa la "possibilitat d'elecció" al centre de la seva estratègia de marca. Es tracta d'un nou enfocament, que estendrà els icònics valors de la Coca-Cola original a totes les seves varietats. Després de la seva posada en marxa a l'Estat espanyol, la intenció de la multinacional és implantar-la a altres països.
El director general de Coca-Cola per a Espanya i Portugal, Jorge Garduño, ha assenyalat durant la presentació de la nova estratègia que l'objectiu de la multinacional és "créixer i fer-ho de manera sostenible".
Per la seva banda, la responsable de Màrqueting de Coca-Cola a Espanya i Portugal, Esther Morillas, ha qualificat aquesta estratègia de la companyia de "trencadora" durant la presentació del nou concepte. "Innovar, sorprendre. Sempre ens agrada anar un pas més enllà. Coca-Cola es torna a reinventar per continuar conquistant l'espai dels lineals i el cor dels consumidors", ha assenyalat. Morillas ha ressaltat que "es tenyeixen de vermell" totes les marques i es recupera el color original coincidint amb els 100 anys de l'ampolla.
A principi del 2013, Coca-Cola va sorprendre els locals de restauració catalans amb una sèrie de llaunes sobre cultura popular (sobre Sant Jordi, Sant Joan, les festes majors i la castanyada) que van ser molt ben rebudes pels clients, i que encara es poden trobar actualment en força locals d'arreu del país.