La cosmètica catalana Puig fa el salt a la borsa amb la major sortida de l'any a Europa

La companyia debuta a 24,5 euros l'acció i valorada en 13.920 milions d'euros

El president executiu de Puig, Marc Puig
El president executiu de Puig, Marc Puig | Lorena Sopena / Europa Press
Redacció
03 de maig del 2024
Actualitzat a la 13:20h

La companyia cosmètica catalana Puig ha començat a cotitzar a borsa aquest divendres a un preu de 24,5 euros per acció, el més alt de la forquilla fixada en el fullet de sortida, la qual cosa suposa una capitalització borsària de 13.920 milions d'euros, la sortida a borsa d'Europa més elevada de l'any. En concret, amb el toc de campana de les 11:15 hores, les accions de la companyia ja cotitzen a les borses de valors de Barcelona, Madrid, Bilbao i València amb l'etiqueta "Puig", a través del sistema d'interconnexió borsària.

La tradicional cerimònia del toc de campana marca l'inici oficial de la sessió de negociació de la companyia en els mercats i ha donat el tret de sortida a una operació dirigida a inversors institucionals que consisteix en una oferta pública de subscripció de 51 milions de noves accions classe B, amb menys drets, i una oferta pública de venda d'accions de la família Puig, que conservarà una participació majoritària.

"Avui s'obre un nou i decisiu capítol en els 110 anys d'història de Puig", ha celebrat el president executiu, Marc Puig, que també ha subratllat que el preu de l'oferta "reflecteix la important demanda dels inversors". I és que fonts coneixedores de l'operació han assenyalat a Europa Press que "hi ha hagut molta demanda", la qual cosa garanteix l'operació, tenint en compte que hi ha hagut prou ordres per part dels inversors per cobrir la grandària de l'oferta.

Una empresa històrica

Amb 110 anys d'història i seu a Barcelona, Puig és una companyia global al sector de la bellesa amb una cartera de marques com Paco Rabanne, Carolina Herrera o Jean Paul Gaultier. El 2023, va registrar una xifra rècord de vendes netes de 4.304 milions d'euros, cosa que va representar un increment del 19% respecte al 2022. El benefici net va elevar-se fins als 465 milions d'euros (+16%) entre les 17 marques que controla en 32 països