Diageo factura un 6% menys

L’empresa comercialitza begudes com Baileys, JB, Smirnoff o Guiness.

Publicat el 16 d’octubre de 2009 a les 11:27
Les vendes de la multinacional de begudes espirituoses Diageo han caigut un 6% en el seu primer trimestre fiscal respecte al mateix període de l'any anterior, fins a 4.225 milions de lliures (4.536,8 milions d'euros) el setembre de 2009. Diageo comercialitza begudes de renom com el rom Capitan Morgan, la ginebra Tanquerey, els whiskys Johnnie Walker o JB, el vodka Smirnoff o la cervesa Guiness. 
 
Des de juny de 2009, la multinacional britànica ha crescut un 7,3% el que indica l'impacte de les divises i els guanys operatius en aquest període.
 
"Les tendències de consum en els nostres principals mercats es manté sense canvis des de finals d'any. Les vendes netes en el primer trimestre del nou exercici financer han estat febles en comparació amb els bons resultats del primer trimestre de l'exercici anterior ",.
 
"La reestructuració prevista per la companyia de begudes permetrà reduir els costos en 120 milions de lliures anualment", explica Paul Walsh, conseller delegat de Diageo en un comunicat de premsa.
Walsh va precisar que el començament de l'exercici ha complert amb el que preveu, pel que va considerar oportú reiterar la seva previsió de creixement del benefici operatiu , que podria ser un percentatge d'un sol dígit.