El fundador i primer accionista d'Inditex, Amancio Ortega, ingressarà aquest any 2.217 milions d'euros en concepte de dividends de la companyia. Són uns 500 milions més que l'any anterior, que va percebre uns 1.718 milions en total durant el 2022. En total, la companyia retribuirà aquest any els seus accionistes amb més de 3.730 milions d'euros, després d'elevar un 29% el dividend, fins a 1,2 euros per acció.
En concret, la política de dividends d'Inditex es compon d'un payout ordinari del 60% del benefici i la distribució addicional de dividends extraordinaris. Per a l'exercici de 2022, el consell d'administració proposarà a la junta general d'accionistes un increment del dividend del 29% fins a 1,2 euros per acció, compost per un dividend ordinari de 0,796 euros i un dividend extraordinari de 0,404 euros per acció.
El dividend es compon de dos pagaments iguals: el 2 de maig del 2023 un pagament de 0,60 euros per acció, corresponent al dividend ordinari i el 2 de novembre del 2023 un pagament de 0,60 euros per acció (0,196 euros ordinari més 0,404 euros extraordinari). El fundador d'Inditex, que controla el 59,294% de la companyia, equivalent a un paquet de 1.848 milions d'accions, inverteix part dels dividends que rep d'Inditex al sector immobiliari.
[plantillavirals]
El benefici multimilionari que rebrà Amancio Ortega aquest any només en dividends
Són uns 500 milions més que l'any anterior, que va percebre uns 1.718 milions en total
ARA A PORTADA
Publicat el 15 de març de 2023 a les 08:10
Et pot interessar
-
Economia El Gremi d'Hotels alerta que l'augment de la taxa turística pot incrementar fins a 600.000 euros el cost del MWC
-
Economia Les pimes generen el 60% de la riquesa a Catalunya, però reculen davant les grans empreses
-
Economia El PIB català creix un 2,7% interanual en el segon trimestre de l'any
-
Economia Espanya i els Estats Units celebren una reunió bilateral per abordar les relacions comercials
-
Economia Josep Oliu insisteix que la probabilitat d'èxit de l'opa és «pròxima a zero»
-
Economia Israel crida a «boicotejar» el Mobile World Congress després de les acusacions de Pedro Sánchez