El FROB preveu una pèrdua de 531,3 MEUR per la compra de CatalunyaCaixa

Seria la xifra màxima que es pot arribar a perdre per les garanties addicionals ofertes al BBVA en la compra

Publicat el 22 de juliol de 2014 a les 14:05
El Fons de Reestructuració Ordenada Bancària (FROB) preveu una pèrdua màxima de 531,3 milions d'euros en les garanties addicionals ofertes al BBVA en la compra de Catalunya Banc per cobrir contingències derivades de la venda de productes híbrids (participacions preferents i deute subordinat), clàusules terra i 'swaps' i una eventual ruptura de l'acord a banca-assegurances amb Mapfre (uns 140 milions), segons han informat fonts de l'organisme.

Tot i això, el FROB estima unes garanties de valor raonables que es limiten a 185 milions, i les mateixes fonts han calculat que l'Estat perdrà al voltant de 12.000 milions amb el 'reflotament' de l'antiga caixa catalana.

A més, l'organisme només ha donat per "segurs" 920 milions dels 1.187 que ha pagat BBVA per Catalunya Banc, ja que 267 queden pendents d'una consulta a les autoritats fiscals sobre uns 400 milions d'actius fiscals diferits (DTA's) lligats a la Sareb.

Les fonts han precisat que el preu acordat de venda es reduiria en aquests 267 milions si abans de la data del tancament definitiu de l'operació no s'ha obtingut confirmació de les autoritats fiscals, si bé s'han mostrat "convençuts" que es tindrà aquest informe.

Des de l'organisme liderat per Antonio Carrascosa s'han congratulat per la venda de Catalunya Banc a BBVA: "Pocs hauríem apostat per una oferta de gairebé 1.200 milions".

El FROB ha recordat que Catalunya Banc era una entitat en resolució que no podia subsistir en solitari, i ha subratllat que el cost de liquidació de l'entitat catalana ascendia a 17.846 milions d'euros, segons una estimació feta per tres experts independents.