El jutge decreta el desallotjament dels treballadors de Movistar

Els empleats ocupen el Mobile World Centre des de dissabte passat

Publicat el 29 de maig de 2015 a les 13:35
El titular del jutjat d'instrucció número 24 de Barcelona ha acordat el desallotjament de la seu de Telefònica del carrer Fontanella, on s'ubica el Mobile World Centre, ocupat des del dissabte passat per treballadors subcontractats de Movistar en vaga. El jutge argumenta que l'ocupació és "il·legal" i cita a declarar com a imputat un dels ocupants per presumpte delicte de violació de domicili.

En un primer moment, el jutge va desestimar les peticions de desallotjament de la Fiscalia i de Telefònica en considerar que no hi havia cap risc imminent en l'ocupació del local. Ara, però, considera que, el que al principi semblava una "ocupació puntual "va més enllà del desacord entre empresaris i treballadors i s'ha convertit en una "ocupació il·legal" per part també de persones alienes al conflicte laboral, el que podria suposar un "delicte d'usurpació". Els treballadors tenen l'opció de recórrer l'auto en el termini de tres dies.
[intext]
Els empleats subcontractats de Movistar celebraran aquesta tarda una assemblea per decidir quina postura adopten davant la resolució del jutge.