L'Institut Nacional d'Estadística espanyol (INE) ha certificat aquest dijous que l'economia estatal va créixer un 0,4% el primer trimestre d'enguany en relació amb el quart trimestre del passat. Quant a la taxa interanual, l'economia espanyola va créixer una dècima menys del previst inicialment, un 0,5%, deixant enrere nou trimestres de taxes en negatiu.
El consum de les llars ha mostrat en aquest primer trimestre un creixement del 0,4%, inferior en una dècima al del trimestre anterior (0,5%), i ja en suma quatre en positiu. No obstant, va ser la despesa de les administracions públiques la que va registrar el major avenç trimestral, un 4,4%, després del retrocés del 3,9% experimentat en l'últim trimestre del 2013.
Després de tres trimestres en positiu, les exportacions han entrat en negatiu durant aquest període, en registrar una contracció del -0,4% enfront a un creixement de les importacions de l'1,5%.
El PIB espanyol puja un anèmic 0,4%, però cau l'exportació
Després de tres trimestres creixent, les exportacions veuen frenada la seva empenta
ARA A PORTADA
-
«El PSC té l'obligació de collar el govern de l'Estat per la delegació de l'IRPF» Bernat Surroca Albet
-
-
Rull demana «celeritat» per resoldre els casos contra quatre diputats per presumptes discursos d'odi Redacció
-
-
Israel crida a «boicotejar» el Mobile World Congress després de les acusacions de Pedro Sánchez Redacció
Publicat el 29 de maig de 2014 a les 08:06
Et pot interessar
-
Economia Barcelona és la ciutat europea amb més inversió estrangera en intel·ligència artificial
-
Economia La inflació continua lleugerament a l'alça i puja una dècima fins el 2,4% a l'agost
-
Economia «Només queda que els accionistes enterrin l'opa»: ofensiva final del Sabadell per frenar el BBVA
-
Economia Les patronals acullen amb alleujament però amb matisos la caiguda de les 37,5 hores
-
Economia CCOO i UGT exigeixen a Junts que retirin l'esmena a la totalitat a la reducció de jornada
-
Economia Margallo, Pascal, l'expresident de Renfe i una cara coneguda d'ERC: a qui ha fitxat Glovo?