
El Vaticà ja ha trobat nou director per al seu banc, després d'expulsar al maig el que hi havia pels successius escàndols financers. Una comissió de cardenals ha designat l'advocat alemany Ernst von Freyberg nou president del seu banc, elecció que ha estat aprovada pel mateix Benet XVI, probablement una de les seves últimes decisions importants abans que renunciï, a final de mes.
Nascut el 1958, Ernst von Freyberg presideix la firma de drassanes d'Hamburg Blohm + Voss, és membre de la junta assessora de l'agència d'ocupació temporal Manpower GmbH i de la signatura d'administració d'actius Flossbach von Storch AG. Freyberg treballarà al banc del Vaticà tres dies a la setmana. Freyberg, un catòlic devot que pertany a l'orde dels Cavallers de Malta, té "una gran experiència en temes financers", segons el Vaticà.
Al maig de 2012, la junta del banc va aprovar per unanimitat un vot de censura contra l'italià Ettore Gotti Tedeschi, llavors president de l'entitat, acusant-lo d'abandonar les seves responsabilitats. De fet, els magistrats italians segueixen investigant el cas de blanqueig de diners a l'entitat. Aquesta destitució i l'arrest del majordom del Papa per robar documents papals confidencials van ser el punt culminant d'un escàndol de filtració que va sacsejar el Vaticà i va afectar el papat de Benet XVI.