Els preus baixen vuit dècimes al juliol i situen l'IPC en el 0%

La inflació a Catalunya es resisteix a entrar en el camp negatiu on sí ha retornat l'economia espanyola que s'ha enfonsat fins el -0,3%

Publicat el 13 d’agost de 2014 a les 08:08
Les rebaixes de la temporada d'estiu han fet baixar els preus a Catalunya aquest juliol en vuit dècimes i la inflació interanual s'ha situat en el 0% pel comportament dels preus dels aliments frescos i de les gasolines que el juliol de l'any passat es van incrementar més que aquest, segons l'Institut d'Estadística espanyol.

Per contra, a l'Estat, els preus van baixar nou dècimes el juliol i van situar l'IPC anual en camp negatiu fins arribar al -0,3%, un nivell que no es registrava des del setembre del 2010 (-0,7%). Aquest escenari mostra que l'IPC català es resisteix a entrar en el camp negatiu que ha entrat l'economia espanyola que aquest mateix any, el març, també es va situar en negatiu.