
Els sous dels alts càrrecs són els únics que han crescut per sobre del nivell de la inflació. Aquesta és una de les conclusions que recull un estudi elaborat per ICSA i EADA, i que analitza l'evolució dels salaris des del 2007 i fins l'any 2013.
Segons aquest, es pot veure una “polarització” entre “persones que guanyen moltíssim i persones que cada vegada guanyen menys”. Per il·lustrar aquesta tendència, es presenten les xifres dels sous respecte a l'increment de l'IPC del període analitzat. Així, els sous dels alts càrrecs han crescut gairebé un 17%, mentre que l'IPC ho ha fet un 13,5%.
Per altra banda, els sous dels comandaments mitjans i els empleats se situen per sota d'aquest augment de la inflació, pel que es considera que han perdut poder adquisitiu. Els comandaments han vist com els seus salaris s'han incrementat en un 4,95%, i el dels empleats un 8,78%.
A més, l'estudi apunta que la reforma ja esta totalment “instal·lada”, i que els seus efectes ja es poden veure a les retribucions salarials de les empreses.