Quan semblava que tots els col·lectius havien ratificat l'ERO, els pilots van rebutjar el passat 5 de novembre sumar-se a l'expedient, cancel·lant totes les assemblees previstes en les que calia ratificar l'esmentat acord, manifestant un gran descontentament per la falta d'informació i desenvolupament del propi expedient. Finalment, tots els col·lectius van subscriure l'acord, però ara està per conèixer la xifra exacta d'utilitzats que perdran el seu treball.
  Dels 1.200 acomiadaments inicials la companyia va reduir la xifra a uns 1.000, després d'àrdues negociacions amb els sindicats. El Pla de Viabilitat de l'aerolínia també preveu uns 800 trasllats forçosos. Una vegada l'ERO obri a poder de la Direcció General de Treball, aquesta deurà pronunciar-se en uns dies sobre el mateix i dictar una resolució sobre la seva viabilitat.
  L'ERO està previst dins del pla de viabilitat que portarà a terme l'aerolínia i que persegueix garantir la rendibilitat i futur de la companyia. Això va obligar a Spanair a mantenir nombroses reunions amb els sindicats, amb la finalitat d'arribar a un acord global amb tots els col·lectius de treballadors, tal com ho va exigir SAS, el grup escandinau propietari de Spanair.